Anonym bruker Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 snakka med helsesøster idag, og hun anbefalte det ikke... skal snakke med legen videre om det.. jeg fullammer, hun er 6 uker nå, skal fortsette med det. det er charter-tur, med all-inclusive, så maten burde jo iallefall være trygg.. Noen som har vært der eller med gode råd??
Anonym bruker Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 Interessert jeg også! Hvorfor anbefalte ikke helsesøster det? Håper å høre hva legen sier.
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 samme tråden på småtroll 0-1 år... føles opp der:)
Fru.Gravidpåny :-) Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Hei Jeg har ikke vært der men opplevde at helsesøster ikke likte at vi skal til Thailand med vår baby. Hun ble skikkelig sur og gretten så jeg følte meg nesten som en dårlig mor. Men ærlig talt, så lenge man fullammer er det jo ingen måte de kan bli syke på som de ikke kan bli her hjemme. Må være varmen som kanskje slår dem ut litt men blir nok fort vant med det. Har jo vært veldig varmt her nå så da har de fått merke litt hvordan det blir der nede Jeg passer på at vi er i nærheten av bra sykehus (dersom noe skulle skje) eller er det vel bare å reise med sunn fonuft ;-) Lykke til og riktig god tur dersom du reiser!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 Hei! Vi reiste til Goa med 10 mnd. gammel baby. Vi bodde i sør Goa, hotel: Kenilworth beach resort (4*), med Apollo reiseselskap. Hotellet lå på stranden, kan anbefales på det varmeste. Både flytur (nattflyvning) og opphold gikk strålende. Lykke til og riktig god tur dersom du reiser!
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 heisann. takk for svar. i dag har jeg avbestillt goa-turen vår. grunnen til at vi valgte å avbestille var fordi jeg snakka med ei som var mor på star-tour, og hun mente at med en så liten baby(4mnd), så anbefalte hun verken thailand eller india. dette pga lang flytur, annen bakterieflora(?) i lufta, og pga malaria-faren. etter denne samtalen var jeg egentlig overbevist om at vi burde vente ett år med å reise. dette fikk jeg samtykke for hos barnelegen på mandag. han ble ikke sjokkert over at vi hadde tenkt å reise med en så liten baby til østen, og sa at det like gjerne kunne gå helt fint som helt jævelig. han sa at så lenge jeg fullammer, så er hun godt beskytta, men hun kunne bare få den ene vaksina som er vanlig v 3 mnd, og at de forebyggende malaria-medisinene var for sterke til å gi henne. vell, det endte med at vi avbestillte som sagt, og reiser heller når hun er litt mer robust, om et år eller så..
gullgutt 02.04.06 Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 Selv om det er billig reiser dit nå, så har jeg ikke ville utsatt et så lite barn den reisen. Jeg er flyvertinne, men har aldri vert i India selv, men har flere venner som har vært der nede, og samtlige har blitt dårlige der nede. Vent iallefall et år, så barnet kan ta flere vaksiner. Tenk hvordan den ferien kan bli om den lille blir veldig syk da. Huff nei tenk deg virkelig om. Vil jeg si.. Men lykke til...
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 5. september 2006 #8 Skrevet 5. september 2006 Hm... Snuppa vår var 5 mnd første gang vi reiste til Thailand, og det gikk kjempefint! Jeg og fullammet. Flyturen var det minste problemet! Vi reiste ca.kl.23 på kvelden, og turen tok ca.12 timer, så da sov jo snuppa hele veien! Se; www.barnithailand.piczo.com. Det er ei side jeg har laget om det å ha med små barn til Thailand. Selv om det ikke er dit dere skal, er det sikkert noen nyttige tips der..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå