Gå til innhold

Oppdatering, fra legen; kun betennelse i foten- ikke blodpropp:)


Ninn (har født:)

Anbefalte innlegg

Hei!

Skrev innlegg i går hvor jeg fortvilet kom fra JM og hadde fått beskjed om å sjekke foten min pga fare for blodpropp.

 

Fikk heldigvis legetime i dag (men ikke på Ullevål...), kommer derfra nå og legen sa at det ikke så ut som blodpropp, men en vond betennelse i foten pga vann, så da er det jo ingen fare med meg.

 

Jeg er kjempelettet, bortsett fra at jeg sikkert må regne å gå de siste ukene av svangerskapet med en vond, stor fot he he. Legen ville ikke sette meg på medisiner, men han anbefalte at jeg skulle smøre på betennelsesdempende gele i 5- 10 dager for å se om det hjelper.

 

Men glad jeg sjekka uansett og takk for alle svar i går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også fått betennelse i bena,senebetennelse over begge ankler.Fått det både av mye bevegelse og vann i bena.Fikk krem å smøre på, men den skal ikke brukes i siste tri mester så vi avtalte at kalde omslag ville være bedre.Lurer på hvilken krem du har fått jeg som du kan bruke, for legen min sa at kunne jeg ikke bruke den jeg fikk resept på var det ikke noe annet.Og dette er vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, det er vondt! Jeg føler med deg, stakkars. Legen sa at jeg kunne bruke en reseptfri en som heter Orudis gel som man får på apoteket. Om den er effektiv aner jeg ikke...Jeg har ikke vært på apoteket enda, men håper såklart at det ikke er farlig for babyen...

 

Han sa at disse betennelsesdempende geleene ikke er farlig for babyen. Han sa også at om det blir veldig vondt så kan jeg ta paracet i ny og ne, men det tror jeg ikke at jeg har lyst til, får vente og de det an. Sa din lege at du ikke kunne bruke reseptfrie geleer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, det var den jeg fikk på resept og den skal ikke brukes i siste trimester desverre!!! Står i pakningsvedlegget... Det er påvist fosterskade og den går over i morsmelk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva!?! Nei, nå blir jeg helt gal her....hvordan kunne han da anbefale den?! Da får jeg heller ha vondt i beina.....

 

Jeg blir skikkelig skuffa over legen hvis han ikke vet såpass....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble jeg og, men i og med at jeg hadde kjøpt kremen før jeg visste det, var han i alle fall grei nok til å kjøpe den av meg!

Kalde omslag,holde de høyt og gå minst mulig var det jeg fikk beskjed om så regner med at vi må lide oss gjennom dette på egenhånd. For jeg vil ikke ta sjansenpå å skade nurket i alle fall g det var legen enig i!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...vel vel...får holde beina høyt hevet og kjede meg hvis jeg helst ikke skal gå mye....nei, men det er jo ikke så lenge igjen nå, jeg har 3 uker og 5 dager til termin. Får håpe det gir seg etter fødselen iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hva du skal gjøre:

Dra på apoteket med en gang og kjøp deg støttestrømper. Kjøp helst noen med litt sterkere komprimering enn de aller tynneste. I kveld legger du deg med beina på ei pute slik at de er høyere opp enn overkroppen. Prøv å ligge slik så mye av natta som mulig. Ta på deg støttestrømpene i morgen tidlig med en gang du står opp, for da er beina dine mindre hovne. Garanterer at dette virker! Og ikke bare det, men det virker fort også. Man er ikke nødt til å plages med hovne bein i svangerskapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar og råd, men har brukt tykke støttestrømper i ukesvis og ja, det hjelper;) Men, jeg bruker de ikke konstant hele dagen da, er det kanskje det som må til? Jeg bruker de bare når jeg går ute, men tar de av når jeg kommer hjem, burde jeg ha de på hele dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

Føler med deg, vonde legger her og :(

Sover veldig lite, maks 4 timer pr natt....deprimerende.Anyway,prøv Ice Gel + at typen din maserer deg når du legger deg.Ice Gel lindrer ,avkjøler betente/urolige legger ....ihvertfall hjelper det meg litt.Hadde nok klikka uten.Tror typen beg. å bli lei leggene mine,blir noen timer med masasje på han...

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Hvor kan jeg kjøpe ice gel? Apotek eller helsekost? Den er helt trygg for baby regner jeg med?

Tusen takk for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Beklager at jeg er så treig med tilbakemld,vært bortreist.

Du får kjøpt den på apoteket,heter EIS GEL 2000.Spurt på apoteket,sjekket på internett + at det står på pakningen at den trygt kan brukes av gravide.

Lykke til :)

 

English ( 6.sept )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...