Expat Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Lille (16mnd) kan nå teknisk sett gå. Hvis vi setter henne i gang kan hun følge etter oss i 25 skritt! Men ikke planer om at hun skal slippe seg på egenhånd, da er det ned på kne og krabbe over til dit hun skal, og så opp igjen. Noen råd? Er det bare det avslappede temperamentet hennes igjen?
Gjest Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 Det kommer nok når hun er klar for det. Oppdager tidsnok at det er kjappere å gå enn å krabbe.... Vi satt på gulvet og lokket lillegutt til å gå mellom oss. Han gikk da han var 13 mnd.
Gjest Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 Vanja gikk mange skritt på oppfordring, da hun var 11mnd. Hun raste av gårde i full fart, bare hun hadde en finger å holde i. Først da hun var litt over 13mnd (mao ca 2.5mnd senere) ville hun gå på eget initiativ. Trøsten er at når disse litt "feige" søtnosene først går, så går de som bare det, uten å ramle og slå seg hele tiden. Jeg fikk tips om å prøve å bytte ut min finger med noe annet, f.eks en pinne eller et nøkkelknippe el. For å lure henne til å føle seg trygg. Dattera til en kollega jogget visstnok rundt med en kaffekjele i handa. Uten kaffekjelen klarte hun ikke å gå :-D Men dette trikset fungerte ikke hos oss. Det er nok bare å være tålmodig.
Rut Bram Skrevet 4. august 2006 #5 Skrevet 4. august 2006 Hvorfor sånt hastverk? La henne bestemme det i sitt eget tempo, sier nå jeg...!
Expat Skrevet 4. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2006 Fordi legen vil at hun skal ha mer fysio hvis ikke hun begynner snart. Var hypotonisk (aka slappfiskete) før og måtte ha fysio for å krabbe.
Forskeren Skrevet 4. august 2006 #7 Skrevet 4. august 2006 Jenta mi på 19 mnd slipper seg omtrent annehver dag! Hun var såkalt hyperton, for mye spenning, da hun var mindre og krabbet først ved 1 års alder. Hun er bare skeptisk av type, men av og til litt i overkant, synes jeg...
Sophie juli 2005 Skrevet 5. august 2006 #8 Skrevet 5. august 2006 Det som funker hos oss, stort sett, er å holde noe hun er skikkelig interessert i (mobiltlf er vinneren her) et lite stykke unna og i øyehøyde. Ikke for langt unna, da er det mest effektivt å gå ned på fire og krabbe bort (ca 1-1.5 meter funker her), og ikke ned mot gulvet, da vil hun også ned på alle fire. Verdt et forsøk - lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2006 #9 Skrevet 5. august 2006 hvorfor ikke la barna gjøre det i sitt tempo??
Expat Skrevet 5. august 2006 Forfatter #10 Skrevet 5. august 2006 Som nevnt, fordi legen pusher med fysio, og vi gjerne vil slippe
Anonym bruker Skrevet 5. august 2006 #11 Skrevet 5. august 2006 og da skal du tvinge barnet til noe det ikke er klart for...yeah...høres bra ut
Expat Skrevet 5. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 5. august 2006 Hun var hypotonisk i begynnelsen, derfor. Skikkelig slappfisk. Trengte litt trening for å krabbe (bevegte seg overhode ikke før 12mnd og da etter behandling).
Anonymium Skrevet 5. august 2006 #13 Skrevet 5. august 2006 Det første barnet mitt kunne ikke gå alene uten å holde seg i et eller annet. Men til slutt slapp hun fingeren min, og tviholdt seg i begge ørene der hun raste over gulvet 14 mnd gammel. Hun som akkurat har begynt å gå nå, er 13 mnd. Men hun greier seg fint på egen hånd, uten å holde seg i noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2006 #14 Skrevet 5. august 2006 Har dere prøvd manuellterapaut eller osteopat? Det kan jo hende hun har noen låsninger som gjør at hun beveger seg mindre og blir hemmet av dette? Søk opp om KISS hvis du ikke har hørt om dette før. Vår gutt var ikke spesielt hemmet, men ble hele tiden kalt hypoton av fysioterapauten og vi fikk beskjed om å ta det med ro og avvente. Han kom til å bli mye senere med å krabbe og gå enn andre barn..bla bla.. Men etter en behandling hos osteopat, var han helt på linje med andre barn. Krabbet på alle fire dagen etter, og var så bevegelig. Fikk en behandling ved 10 mnd. Han begynte da å gå når ved 13 mnd, som alle andre vi kjenner. Vi var forespeilet at han kom til å gå ved 18 mnd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå