Anonym bruker Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 ... å låne penger fra konton til barnet sitt?=( Jeg måtte det i sommer, fy f så dårlig samvittighet jeg har. Skal betale tilbake så fort som mulig, men det er pyton å vite at jeg virkelig ble nødt til dette...
tuninna ♥ 2pp Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 det har jeg gjort mange ganger, er jo bare å betale tilbake. barnet bruker jo ikke pengene der og da uansett
Anonym bruker Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Er du nødt til å ta / låne penger fra barnet sitt konto ,er du sikket nødt til det. Jeg selv har ikke trengt å gjort det enda , men vet at jeg har den muligheten hvis det blir krise. Synes egentlig det er luksusproblem å ha sparekonto til barna. Selv vekst jeg opp uten noe form for sparing, det var bra at vi fikk noen nye klær innimellom , og ikka arvet alt. At barna skal ha fet sparekonto er ikke det vikstigste.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2006 #4 Skrevet 4. august 2006 Nei, men det er ikke sånn at jeg har spart så kjempemye til henne... litt har det blitt. Men det meste er bursdagsgaver, dåpsgaver osv... Derfor har jeg skikkelig dårlig samvittighet. Mine foreldre hadde sparekonto til meg fram til jeg var 18, når jeg ble 18, hadde jeg over 50 000 der som jeg brukte til å kjøpe meg en brukt bil og ny sofa og vaskemaskin da jeg flytta for meg selv. Var supert å ha de pengene da... Men, innen hun er 18 vil jeg nok ha betalt tilbake disse pengene da!=) Og da har jeg nok hatt råd til å spare litt for henne også. Denne sommeren ble litt tøffere økonomisk enn jeg hadde ventet meg, men når studielånet kommer, blir det nok bedre!=) HI
Gjest marie-s Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Men når hun fikk pennger så fikk du vel som oftes beskjed også om at du skulle kjøpe noe til henne. Selv ser jeg ikke det som et must at min sønn har mye penger på kontoen så lenge han har alt han treger, og joda, når jeg begynner å jobbe kommer jeg til å spare opp en god del penger til han, men så lenge vi har det litt tøffere økonomisk synes jeg det er helt greit å bruke de pengene på ting han trenger eller ønsker seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå