Rosaglede Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Har nettopp flyttet inn i samme leilighet,gubben og jeg...problemet er at han jobber vekke i ukedagene..og er kun hjemme i helgene... På tirsdag falt jeg ned på nattbordet mit og rett i gulvet...var fryktlig redd for at jeg skulle ha skadet babyen vår...tenkte hvorfor kunne han ikke vært her og hjulpet meg og trøstet meg og passet på meg... Har trilt tårer i hele natt hos meg...han overnattet til dag tidlig...vet ikke om jeg skal gråte el være gla for snart så drar han igjen.... Er jeg egoistisk som da er sur på han og kjefter fordi han bare jobber hele tiden? Han sier han skulle øsnke han var hos meg hele tiden..men hvorfor kan han ikke ta noen dager fri da? Og bør jeg være fornøyd med at han er minst 2 hele dager i uken med meg(helgen)....skjønner meg ikke på han... Tips?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 Kjenner jo ikke deres situajon. Men det kan fort bli galt om den andre prøver til tider å fortelle hva enn skal gjøre til en hver tid. Er ikke altid så lett å ta fri fra jobb. Er somregel ikke fri som er problemet, men heller hvordan det skal gjøres. Jeg kan f.eks ikke bare komme på jobb å si at neste uke blir jeg vekke mandag og tirsdag... Ting funker ikke slik. Jeg må neste først varme opp sjefen med å si at jeg kunne ønske noe av ferie dagene og høre med han når han mener det passe. Jobben skal også være et samspill. Ofte så er det også slik at om noen jobber vekke hele uken (ukependlere) så har dem lønn deretter. Det forventes noe mer av dem til tider. Jeg skal ikke forsvare han, men det er litt om ferie og hva vi ønsker. For meg er feriedager det som skal tas ut. Føler nesten alt utover dette er "skulking". Å spørre om fri utover ferie dagene er ikke noen enkel eller hyggelig ting å komme til sjefen med. Tenk deg selv i hans situasjon... er beste måten å skjønne ting på... empati! Noen har ikke så lett å ta fri fra jobb som andre. Heller ikke muligheter til å bytte rundt så fridagene passer bedre... det er masse hensyn å ta. Familie som du sikter til, og jobb hvor pengene kommer fra. Vi kan ikke få pose å sekk. Men snakk litt med han om jobben, involver deg i den... hør om det finnes none muligheter for å heller møtes på halveien. For min del hadde kjæresten min sakt at jeg skulle hatt fri her og der... hadde jeg muligens gjort det (jeg har mulighet til det) men da hadde vi ikke fått oppspart feie til andre ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå