Anonym bruker Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 Ser ut til at livet tar en brå vending for vår del. Sambo har i mange år vært gla i å drikke alkohol. I perioder har det vært ille, og jeg har funnet flasker som var gjemt. Han løy alltid til meg, sa det ikke var hans flasker og at han ikke har drukket, men jeg så jo og kjente jo at han var beruset. Etter hver slik periode har han lovt meg å slutte. Nå er det altså på`n igjen, og jeg må vel bare innse en gang for alle at sambo er en alkoholiker:( I går måtte jeg ta med meg vesla å ligge borte, da sambo var fullstendig drita. Han nekter selvsagt for å ha drukket, men hvordan i huleste kan han være så dum å tro at vi ikke skjønner??? Det er så forbasket frustrerende å sitte her å se på at den mannen jeg elsker/ eller kanskje si har elsket, lyver meg rett opp i ansiktet! Har begynt å se meg rundt etter nytt hus, men ikke lett å finne. det er jo så dyrt, skjønner ikke hvordan jeg skal få råd til å betale for meg:( har inntekt på 7000 mnd + barnetrygd, altså 8000 mnd. Dekker jo bare hus, strøm og regninger det:( Sorry klagingen, men er bare så frustrert,
Sonja J Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 Du kan jo få overgangsstønad, også får du dobbelt barnetrygd og bidrag. Og når du har bodd på det nye stedet i 3 måneder kan du søke om bostøtte. Jeg ønsker deg lykke til...Skjønner at du har det tøft nå og håper at du finner et annet sted å bo snart.
Ella28 Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 Så bra at du innser det! Det er mange som ikke klarer det,og blir i håp om å "redde" sin kjære-og det er oftest et håpløst prosjekt! Så det betyr at du er veldig sterk-ta med deg det videre:) Du får jo barnebidrag,overgangsstønad (redusert ettersom hvor mye du tjener,men den reduseres ikke mye hvis du bare tjener 7000kr). Du kan søke bostøtte og stønad til barnetilsyn fra kommunen,og det er dobbel barnetrygd ja. Lykke til!
stine_s Skrevet 8. august 2006 #4 Skrevet 8. august 2006 been there, done that, got the t-shirt! som dem sier er i akkurat samma situasjon, helt håpløst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå