Gravida74 Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 Hei! Tulla mi er nå 3 mnd og 16 dg. Det ser ut til at vi nå har fått til en god søvnrytme om natten, for hun sovner ca kl 22 om kvelden og våkner ca kl. 10 om morgenen. Det som er litt slitsomt iblant er at hun ikke sover noe særlig på dagen. Og skulle hun endelig sovne så sover hun max en halvtime, ikke noe bestemt tid hun sover på heller. Hun kan også sovne ved puppen, men er våken etter 10 min. Og prøver jeg å legge henne da så er det nyttesløst å få henne til å sovne. Noen som "sliter" med noe lignende?
prince and princess brud060609 Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 jepp vi hadde det på samme måten men når han fikk grøt sover han bedre. vet at det er veldig forskjellig det med mat men vår vil nesten ikke ha melk sinna som en veps men mat det er tingen. det glir rett ned så tar gjerne i mot råd med melk bytter tuter flasker og masse vil ikke ha
¤mamma til to prinsesser¤ Skrevet 3. august 2006 #3 Skrevet 3. august 2006 Jenta vår kan sove flere timer noen dager, men andre dager sover hun nesten ikke i det hele tatt (på dagtid). Tror ikke du skal bekymre deg for om hun får nok søvn i hvertfall. Høres ganske normalt ut:)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2006 #4 Skrevet 4. august 2006 åh ja, sønnen vår født 13 april legger seg kl 21. Sover da til mellom 8 og 10 (får pupp en gang eller tre..) og på dagtid sover han 3-4 ganger, men bare 20-30 min om gangen. Han er superblid og snill når han er våken, så det er koselig - men jeg får jo ikke gjort noe særlig... Har prøvd å trille, la vogna stå stille, sove i sengen, sove i vugga... men han våkner like blid etter 30 min. Storesøster var også slik en periode, men husker ikke når... Neste uke begynner hun i barnehagen igjenså da skal vi opp kl 8 hver dag - og jobbe litt mer for å få rutiner... Da passer det med en dupp kl 9.30 på vei til barehagen - og så fast ut i vogna i 12-tiden for en lengre soveperiode. Jeg håper det fungerer... etterhvert... Jeg får gå og gå og gå og kanskje gå ned noen kilo også, så sover han vel lengre etterhvert... Lykke til og kos deg med en våken baby!!
Gravida74 Skrevet 4. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2006 Det er godt å høre at jeg ikke er alene om dette =) Hun sov faktisk 1 1/2 t sammenhengende i dag!!! Tror varmen har noe av betydning også, men jeg vet hun får nok søvn om natten så jeg er ikke noe bekymret at hun ikke dekket sitt søvnbehov. Takk for at dere deler deres erfaringer med meg. Det er til stor hjelp!! Ha en god helg og en fortsatt strålende sommer!!!! Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå