Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare ett lite spørsmål til alle dere erfarne der ute. Hvor gammel bør barnet være når en går over fra sprinkelseng til vanlig seng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen praktisk erfaring, men jeg tenker at 3(eller 2,5..) år kan være en grei alder å bytte ut sprinkelsengen.

Skrevet

Det nærmer seg fryktelig at Lillemann klatrer ut av sprinkelsenga og da må han over i vanlig seng. Tipper han må ha ny seng til jul, d.v.s. når han er 20 mnd.

Skrevet

Jeg og ville nok gått over til vanlig seng når lillegutt her begynner å klatre ut av senga,for den dagen han begynner med det og faller ut av sprinkelsenga,så blir ikke fallet så høyt når han triller ut av ei vanlig seng,men jeg skal bruke sengehest og legge ei madrass/teppe på gulvet foran senga

Skrevet

Mine har byttet når de har vært ganske nøyaktig 2 år og det har gått kjempegreit (har ikke benyttet oss av sengehest heller og ingen av dem har ramlet ut av sengen)

Skrevet

Vi byttet seng på 3årsdagen, da fikk hun ny seng i gave. Stor stas! Ikke nødvendig før det spør du meg - men vet at mange bytter i 2-årsalderen også. Spørs vel hvor lenge du gidder å måtte gå inn og hente barnet ut av sengen hver morgen, eller når du synes det er praktisk at han/hun står opp selv.

Skrevet

Vi har byttet til stor seng denne uka og jenta vår er 20 mndr. Hun skal bli storesøster om 2-3 mndr så derfor så tidlig. Hun sover som en engel og legger seg ned heeelt uten tull.. Kjempe flink!!!

Men barn er forskjellige og foreldrene ønsker forskjellige ting så jeg tror man får gjøre det når man selv føler for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...