Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min (og jeg forsovidt) synes at vår lille krabat er så aktiv, stressa eller ikke kan finne roen. Det skal skje noe hele tiden. Han flyr fram og tilbake med leker og klarer egentlig ikke å konsentrere seg om noe som helst. Han satt og tittet i en bok isted og vi begge ble like overrasket over at han faktisk klarte å sitte litt stille. Joda, han klarer da å gjøre det inni mellom, men svært sjelden.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..eller, er det noe jeg kan gjøre? Er dette noe jeg bør ta opp med helsesøster eller barnelege? Samboeren min mener han er hyperaktiv, men jeg mener at man ikke kan se slikt på så små barn. Jeg vil tro min gutt er normal, men er han det? Han ser aldri på tv, burde vi kanskje la han gjøre det slik han kan finne roen der? Synes det høres helt feil ut, men hva om han aldri kommer til å klare å finne roen? Det er sjelden han gidder å sitte på fanget og lese bok for eksempel. Virket som om samboeren min synes at dette er trist og nå føler jeg at det er noe jeg har gjort feil et sted?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt på straks 15 mnd er ganske rolig og veeeldig mammadalt etter ferien,så jeg kan nesten ikke gå ut av rommet uten at han skriker.

Ellers kan han sitte å leke alene når jeg er i samme rommet.Han bryr seg ikke om tv i det hele tatt,men titter gjerne i bildebøker.Er veldig blid og flirer ofte,men kan også være veeeldig bestemt.

Han liker seg sammen de andre barna hos dagmammaen og digger å leke med broren på 4 år:))

Sånn er min ettåring.De er vel like forskjellige som oss vil jeg tro.

Tror ikke sønnen din trenger å være hyperaktiv fordi om han er en aktiv krabat.Det er da mange som er det og roer seg etter hvert som de blir eldre.Du kan snakke med noen på helsestasjonen om din bekymring.Det hjelper sikkert.Lykke til,håper han finner roen:))

Skrevet

Gutten vår er nå 17 mnd. men har vært slik du beskriver sønnen din lenge (og er det fremdeles). Vi har spurt både barnehage og helsestasjon om han er hyperaktiv, og det sier de at han ikke er (bare VELDIG aktiv :)

Helt fra han var et par måneder gammel har han villet mer enn han har forutsetninger for å klare, og han blir veldig frustrert hvis han ikke får til det han har tenkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...