Mamman til Christiane Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 Lille frøkna krever oppmerksomhet HELE tiden når hun er våken. Får ikke gjort noe uten å bli avbrutt... Hun ligger under baby gymen og begynner å skravle og hyle etter en stund... skikkelige hyl... ikke gråt. Kjeder hun seg da?? Med engang jeg kommer bort å prater med henne eller synger smiler hun... slitsomt å ikke få gjort noe annet enn å ha henne på fanget. Noen råd??
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 la henne ligge å skrike litt.....er ikke farlig..
Mamman til Christiane Skrevet 3. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2006 Vet d ikke er farlig,men utrolig slitsomt å høre på... hehe Hun HYLER ut...
Bolla og beinet... Skrevet 3. august 2006 #6 Skrevet 3. august 2006 Vet hva du mener har en slik selv,må bare lære de til å ligge litt får seg selv,hun er blitt bedre nå faktisk...
andemora Skrevet 3. august 2006 #7 Skrevet 3. august 2006 Lillesnuppa vår var slik til hun begynte med fast føde. Da ble hun roligere og begynte å få interesse for å tusle litt for seg selv
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 3. august 2006 #8 Skrevet 3. august 2006 han her å hyler så det holder når han leker. Helt Jævli å høre på. Har lært å høre forskjell på oppmerksomhet-hyling, og leke hyling. Bruker å "svare" på hylinga om jeg ikke kan komme med engang.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2006 #9 Skrevet 3. august 2006 har du prøvd med vippestol? da kommer hun litt opp fra gulvet og kan se litt. kanskje det hjelper at hun ser deg?
Ranveig R Skrevet 6. august 2006 #10 Skrevet 6. august 2006 Hjelpes! Er det virkelig folk her som forventar at babyar på under 3 mnd skal kunne ligge aleine og underholde seg sjølv i meir enn nokre få minutt om gangen? Ja, det er nokon som gjer det, men eg tvilar på om mesteparten av babyane klarar det. Mitt råd er utan tvil å løfte ho opp! Viss ho skrik er det fordi det er noko ho ikkje er fornøgd med (sulten, trøtt, våt bleie, vondt i magen, kjeder seg, lyst på oppmerksomhet, behov for kroppskontakt, osv. osv.). Ein baby på under 3 mnd er ikkje gamal nok til å skrike på "pur F***", så det er noko som plagar ho når ho skrik. Enkelt og greit. Ein baby som er vant til at nokon gir ho oppmerksomhet når ho har behov for det, vil bli meir dynamisk etter kvart, enn ein baby som er vant til å bli ignorert. Kva ville du sjølv gjort viss du var vant til at ingen brydde seg når du var lei deg eller gav uttrykk for at du trengte hjelp eller trøst? Sannsynligvis ville du slutta å spørre om hjelp, blitt meir inneslutta og i verste fall heilt apatisk etter kvart. Viss det er vanskeleg å få gjort ting fordi du må bære på babyen (det burde i og for seg ikkje vere eit stort problem, du har permisjon for å ta deg av babyen, ikkje for å halde huset prikkfritt eller for å ha ferie), kan det vere lurt å prøve f.eks. ei bæreslynge. Den er ikkje belastande for ryggen til baby (som f.eks. Babybjörn bæresele er), og babyen vil føle seg mykje tryggare når ho får vere med deg rundt i huset. Det er berre sånn at den første tida er det babyen som er sjefen i huset - og det må mamma finne seg i. Når ein har valgt å få baby må ein finne seg i å underhalde den når det trengs.
Süsse Skrevet 6. august 2006 #12 Skrevet 6. august 2006 Jepp, saann er det aa ha baby Leiligheten her ser enda ikke ut, og naa er han snart 7 mnd - hehe. Det eneste som gaar rundt er klesvasken, for det MAA den. Hvis hun alltid blir glad og smiler naar du kommer bort for aa leke saa maa jo det vaere utrolig godt eller? Trenger ikke baere rundt hele tiden, men oppmerksomhet er jo det de vil ha.
Luca Skrevet 6. august 2006 #13 Skrevet 6. august 2006 Nå har du jo fått flere svar som det jeg kommer med her men kommer med det alikevell:-) Det er selvfølgelig, om ikke slitsomt, ganske så omveltning å plutselig ikke å ha tid til noe annet enn å tilbringe tid med babyen din...i motsatt til hva du sikkert hadde før. Men syns du bør endre tankegangen din litt, sysn du bør droppe alt annet og bare konsenterer deg om babyen din. Trenger du noen minutter med tankene dine alene, får du ta en tur med vogna da. Mange babyer krever veldig mye oppmerksomhet, og da bør du faktisk dekke dette behovet så får du en trygg og fornøyd baby. Mine barn har sovet mye fra de var nyfødte, så kanskje du skal se på det hvis din ikke gjør det. Da jeg fikk siste frøkna her nå, skaffet vi oss vaskehjelp for å bare kunne være sammen med barna våre. Så det eneste jeg"MÅ" gjøre, er klesvask...og det tar jeg etter leggetid. Pappaen vasker bil og det han må gjøre også etter leggetid. Middagen er oftere ikke begyny på enn ferdig når papsen kommer fra jobb, og dusje prøver jeg å rekke når jentene sover på dagen(men da havner jog som oftest her:-) Så tror du bør slakke på hva du må gjøre, og bare kose deg med babyen din:-)
Gjest Skrevet 6. august 2006 #14 Skrevet 6. august 2006 Slenger meg på Ranveig Rs tips om å bære henne i en eller annen bæreanreting. Unger er så forskjellige, noen kan ligge å titte på verden en god stund fra første stund, mens andre trenger mer oppmerksomhet. Ingen av delene er feil. Det er nå enn sånn at den ungen man har fått er den man har fått, ser ikke helt nytteverdien i å prøve å lære barnet noe det i utgangspunktet ikke er klar for, og da gjennom å ignorere det, kun for å forme det til det barnet foreldrene ønsker NÅ. Forelderene blir kanskje tilfredstilt, men det er jo på bekostning av barnet. Barnet må jo nesten få lov å ta ting i sitt eget tempo, er du ikke enig? ) Jeg heller prøvd å finne løsninger som gagnet både foreldre og barn, og i dette tilfellet er bæring det som antakeligvis er det som vil fungere best. Jeg mener at å dekke de behov når de oppstår gjør at de ikke kommer igjen, de blir dekt og behovet forsvinner når barnet har fått det det trenger. Dvs. at ignorerer man bare barnet vil det fortsatt kreve det det trenger, inntil det innser at det ikke blir hørt og resignerer, eller behovet går over i en annen form. Bær i f.eks. sjal eller meitai, da kan du bære på ryggen og få gjort det meste i hverdagen. Når barnet er så lite kan du fint bære fremme og likevel få gjort ting, iallefall hvis du bærer i sjal, da kommer barnet så tett inntil deg at det nesten blir en "del" av deg og du merker nesten ikke vekta av det. Barnet får en naturlig stimuli av og bæres, det nyter godt av kroppskontakten og bevegelsene det får gjennom deg er er med på forberede det til de store motoriske hoppene i utviklinga.
Mamman til Christiane Skrevet 6. august 2006 Forfatter #16 Skrevet 6. august 2006 Å herreud.... hva tror dere a? Selvfølgelig ignorere jeg henne ikke... D som jeg tenkte på er at hun roper... hun har for all del godt av å ligge 10 min alene. Hun sover 1 time etter hvert stell og sover fra 20 til 06. Jeg gir henne masse oppmerksomhet. Men 10 min alene går jo ann. Går 2 turer hver dag og synger og leker. Tror dere har misforstått meg litt...... men,men... Lykke til alle dere andre. hehe
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 6. august 2006 #17 Skrevet 6. august 2006 Vi hadde det sånn til han passerte 2,5-3 mnd tror jeg. Konstant oppmerksomhet skulle han ha. Utrolig slitsomt. Men det blir bedre, tro meg! Han liker fortsatt mye oppmerksomhet, men han kan også ligge en del for seg selv og leke. Han er nå 7 mnd. Det blir bare bedre og bedre. Så fatt mot:)
Mamman til Christiane Skrevet 6. august 2006 Forfatter #18 Skrevet 6. august 2006 Ja,er ikke noe problem for meg..... men d som er at så fort jeg legger henne ned så er d oppmerksomhet. Kanskje hun blir overstimulert. Hehe. Ikke bra d heller.
Mamman til Christiane Skrevet 6. august 2006 Forfatter #19 Skrevet 6. august 2006 Vet du er en god mor og hun får d hun trenger!! Ingen grunn til bekymring eller ta innover seg d de andre sier. Sees etterpå :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå