:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 hei. jeg lurte på om man greide seg på det man får av staten når man studerer eller om dere må ta opp studielån. vurderer og begyne og studere men vet ikke om jeg får råd.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 Jeg greier meg ikke med det jeg får av staten, men jeg har ikke noen jobb ved siden av studiene da. Det hadde kanskje gjort det litt lettere økonomisk. Men jeg føler ikke at jeg har tid til jobb, studerer 200%. Hadde kanskje vært en ide å droppe det ene studiet og jobbet i stedet. Men da hadde det blitt lengre tid til jeg ble ferdig med studiene mine igjen...
Gjest Skrevet 3. august 2006 #3 Skrevet 3. august 2006 Litt håpløst å gå skole + jobbe når man er alene med barn da. Jeg hadde studielån så det var sånn passe greit. Kunne greid oss uten også, men har et billån, og jeg måtte gitt avkall på litt for mye. Om man prioriterer bort en del så skal det gå om man har alt av stønader.
Galskapens overhode Skrevet 3. august 2006 #4 Skrevet 3. august 2006 Jeg er midt i studier nå.Og har lån sammen med det jeg får fra staten. Vi kunne også klart oss uten, men studiene krever praksis, og levering/henting av vesla i bhg ble til tider umulig uten å ta taxi fra praksisstedet, noe som resulterte i en dyr praksisperiode. Nå tatt lappen og kjøpt meg BIL!! (ENDELIG) Så nå går IKKe økonomien rundt uten låned v sidenav. Kunen også jobbet v siden av studiene, men velger heller å studere 150% for å bli ferdig tidligere. Ønsker deg lykke til
qwana Skrevet 4. august 2006 #5 Skrevet 4. august 2006 Hei spørs hvor man skal studere. Jeg har i tre år fått overgangstønad, studiestøtte, barnetrygd, minstebidrag og støtte til barnepass. Dette utgjør vel ca.14.000 utbetalt, men da har jeg ganske mye støtte til bolig, som er inne i studiestøtten. Om du får støtte til bolig avhenger om du må flytte for å studere og om du selv eier leiligheten(da tror jeg ikke de støtter). Nå får jeg ikke studiestøtte lenger, så må ta opp studielån/stipend siste årene ( er 5,5 år studie). Det som er dumt, er at overgangstønaden som blir forlenget med to år pga studiet, gjør at man vil få mere lån enn stipend pr år, enn de som ikke har slik støtte. i tillegg har jeg en liten jobb. (ca 4000 kr brutto i mnd) Man får til det man vil tror jeg, hadde klart meg med bare pengene fra staten, men da hadde man måtte spare på alt. Jeg studerer også "200%" men alt går om man legger opp ting godt. Finn andre studerende alenemødre og finn løsninger for barnepass og henting i barnehagen........anbefales på det varmeste lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå