Gå til innhold

Forsikring av barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere forsikret barna?

Skal bytte forsikringsbolag og sitter og går igjennom mine forsikringer. Da kommer alltid spørsmålet fra forsikringsbolaget. Har du forsikret barna? Bør man gjøre det?

Barnetrygden går in på barnas tryghetskonto i postbanken. Det har den gjort i alle år. Det er en ulykkesfallsforsikring som ikke dekker så mye men lit.

Dilemma, dilemma... Har ekstraforsikring på huset, da jeg en gang var uheldig og fikk en vannskade som ingen ville dekke.

Barna er jo det kjæreste man har, men det er jo også dumt at det må skje noe før man tar seg råd til en ekstraforsikring. Vill jo ikke spara på dem. Samtidig så bor vi faktisk i Norge og har folketrygden.

Hadde vært spennende og høre hva dere har gjort.:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satt akkurat og fylte ut forsikringspapirer på lillemann. Har hatt "miniforsikring" nå frem til han fyller tre måneder (på søndag), og skal over på "utvidet barneforsikring" i Storebrand. Etter å ha tatt en spørreundersøkelse i nærmiljøet fant vi ut at alle foreldrene vi spurte hadde slik forsikring, så da hengte vi oss også på. Forsikringen er med på å gi større økonomisk uavhengighet dersom han skulle være så uheldig å bli ufør. Vi sjekket ut de forskjellige selskapenes dekninger på internett og til slutt sto det mellom Gjensidige og Storebrand. Litt tilfeldig kanskje, men vi valgte Storebrand.

Jeg fant blant annet en sammenligning i tabell på nettet, http://www.dinside.no/php/art.php?id=109146

du kan for eksempel ta en titt på den.

Vi sparer også barnetrygden, "for a rainy day".

Skrevet

Joda, her er vi forsikret både store og små. Har Gjensidiges Barne- og Ungdomsforsikring og i tillegg Gjensidiges barneulykkeforsikring (men det ble du kanskje ikke akkurat overrasket over da... ;-)). Anbefaler særlig førstnevnte (eller Storebrands da.... Kjenner ikke denne godt nok, men tror nok den også er bra) Det som er viktig er å ha en forsikring som dekker den tradisjonelle ulykkesdekningen, men også dekker sykdom - sannsynligheten for at barna rammes av dette er veldig mye større enn ulykker!

Tror man oppdager ganske raskt dersom ungene skulle bli syk at folketrygden på ingen måte er sååå god som det vi liker å tro.. desverre!

Skrevet

Vi har forsikret begge to fra de var nyfødte.

Bare tanken på at det skulle skje noe, ulykke eller sykdom som vil medføre et liv som minstepensjonister......

Trygdeordningene i dette landet er ikke laget for de som ikke har jobbet mange år med høy inntekt!

Krysser fingrene for at vi ALDRI får behov for noe utbetaling.

Forresten valgte vi Storebrand.

Skrevet

Yes, vi har også forsikret lillemor. Frem til hun fylte 1, hadde vi kun ulykkesforsikring og nå har vi søkt om utvidelse til full barneforsikring (sykdom, ulykke, uførhet) fra Gjensidige.

Snuppa vår er litt prematur og var bare 1.746g ved fødselen, så vi venter på godkjenning av helseerklæringen. Håper det går i orden :)

Skrevet

Mer om forsikring:

Vi fikk avslag på barneforsikring fra Gjensidige. Det er kun tatt hensyn til fødselsvekt og selskapets regler. Jeg synes det er merkelig at Gjensidige ikke har individuell risikovurdering, men vi må vel bare finne oss i avslaget og søke igjen når hun fyller 2.

Er egentlig fristet til å bytte leverandør på hele forsikringssulamitten.

Samlet sett bør vi være attraktive kunder, så det er irriterende at barnet vårt ikke får forsikring.

De fleste premature barn får veldig god oppfølging i første leveår (fast fysioterapi og hyppige kontroller på helsestasjon). Eventuelle hemminger eller risiki vil dermed oppdages på et tidlig tidspunkt. Sånn sett burde disse barna være "sikrere" kunder enn normalvektige barn.

Bare en liten digresjon :)

Skrevet

Vi forsikra eldstegutten vår ved en ren tilfeldighet, fikk et tilbud om "tre forsikringer for prisen av en" gjennom fagforeningen min og gjorde det da. Et år senere fikk han en kreftdiagnose. Det går bra med ham nå, men jeg er VELDIG glad for at vi hadde den forsikringen. Selv om vi ble godt tatt vare på av det offentlige, kom de ekstra pengene veldig godt med i den perioden han var under behandling. Man vet ALDRI hva fremtiden bringer, og de barna vi har fått senere har vi forsikra med en gang!

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Det blir nok forsikring på oss. Skal sjekke lit mer rundt, hva de forskjellige kan tillby.

Men det høres lit merkelig ut at et friskt prematurt barn, ikke får forsikring. Men de er sikkert redd for ev. senskader og krav. Håper det ordner seg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Vi har bare forsikringen som vi får ved å sette barnetrygden inn på Postbanken. Siden den er gratis er den sikkert ikke så bra men vi har ikke vurdert noe mere. Men jeg spurte etter vilkår da jeg meldte inn Sondre, og de hadde ikke noe skriftlig, så det er tydelig noe de ikke markedsfører lenger.

Så tak for på minnelsen, skal ringe inn til hovedkontoret å få vilkårene skriftlig, så vet jeg ihvertfall hvor god/dårlig den er.

Skrevet

Vi har også bare barnas tryghetskonto. Men igår så ringde de fra et forsikringsbolag som jeg aldrig hørt om tidligere og ikke husker navnet på. De tilbød en forsikring som var veldig billig. 33kr/ mnd og barn. (rabbat da jeg har fire), han skulle sende tilbudet på mail. Men jeg har ikke mottat noe fra dem enda.

Tenkte at den prisen er for bra for å være sann. Spørs hva dem kan tillby, hvis det hvirkelig skjer noe?. Kanskje det er mye med liten tekst??

Han nevnte 2 milj, ved skade og 150.000 ved alvorlig sykdom... men jeg har somsagt ikke mottat mailen fra han enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...