Gå til innhold

barnehage 10mnder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått bhg-plass fra aug, men syens det er litt tidlig å begynne nå (blir snart 9 mnd)...hadde tenkt å begynne når hun er 12mnd, men mor er super-sliten, og nå tenker vi på å begynne fra hun er 10....

HVA SYNES DERE OM DETTE? ER DET FOR TIDLIG?

Noen som har erfaring med å begynne i barnehage før 1 år?

Gikk dere aktivt inn for å venne av flaske og sånn før bhg start?

Setter VELDIG stor pris på alle svar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde første barnehagedag idag, og knøttet er bare 8 mnd. Det gikk kjempebra!!! I "vår" barnehage får de små den maten de er vant til, slik at flaskebarna får flaske i barnehagen også. Er mor sliten er det kanskje best både for barn og foreldre å starte i barnehagen snart? Så kan dere jo kose dere desto mer når dere er sammen.

Skrevet

har også ei som skal begynne i barnehage før hun blir 1 år, hun er bare nesten 10 mnd når hun begynner. Ja, jeg synes det er tidlig, men vi har heldigvis mulighet til å kun ha 1/2 plass til henne. Jeg ammer henne, og har ikke tenkt å slutte selv om hun begynner i barnehage, kan hende jeg kommer i barnehagen en gang i løpet av dagen å ammer henne, har ikke tenkt over det ennå. Hun drikker av tut kopp, og kommer nok til å klare seg på vann og brød i løpet av barnehagedagen, er sikkert verre med mor som får brystspreng... men tiden får vise hva som skjer. er enda 3 uker igjen.

Skrevet

Jenta vår begynner i barnehage snart (om en uke). Hun er 9,5 mnd da. Det er tidlig, men jeg tror faktisk det er verst for meg og ikke snuppa! I den barnehagen hun skal gå i, tar de veldig hensyn til sånne små, og hun er ikke alene om å være så liten.

Jeg ammer ikke så mye lenger, kun på kvelden nå, så det blir ikke noe problem. Hun får ha med den maten hun er vant til å spise.

Tror egentlig at det blir ganske bra for henne :)

Skrevet

Pluggen her er 10 måneder og begynte i barnehage for et par dager siden. Har ikke full dag enda, men det går kjempefint. Ikkenoe gråt når pappaen drar og ikkenoe når han henter. "Tantene" sier han er så blid og fornøyd hele tiden.

Hvis han fortsatt tar flaske, gir de ham det i barnehagen og så du trenger ikke avvenne.

Du kan kanskje begynne halv dag å se hvordan det går?

Skrevet

Hei. Før tulla ble født og da hun var mindre var jeg veldig sånn at det er ALTFOR tidlig å ha henne i barnehage det første året hun kan begynne. Derfor valgte vi at jeg skal gå ned i stilling å at hun skal være hjemme til hun blir nesten 2 år. Så vi søkte ikke BH plass.

Gjett om jeg angrer nå. Ser hun hadde hatt SÅ godt at det, å være med andre unger. Hun elsker det. Så jeg tror det er veldig individuelt. Noen er kanskje for små når de er under året, og noen (som tulla her i huset) kunne ha begynt for 2 mnd siden.

Jeg har i allefall byttet mening med at det er for tidlig å sende ungene BH før de er året. Så her skal det søkes i allefall..

Skrevet

de gir nok flaske i barnehagen om barnet fortsatt får det. det går vel an å sende med flasker med morsmelk om de fortsatt får det? jeg har ikke søkt plass i barnehage til barnet mitt, for jeg har ikke fast jobb å gå til når permisjonen går ut, så avventer og ser litt...er syv mnd nå... men jeg pumper meg litt for å spare opp mm lager i fryseren til far skal ha permisjon, slik at hun fortsatt kan få mm når jeg begynner å jobbe litt og han har pappaperm. flere som har gjort det sånn? erfaringer med det noen?

Skrevet

vel...du spurte om meninger ;)

Jeg synes det er altfor tidlig å gå i barnehage når en er så liten. Dessverre må jo mange putte barne sine i barnehage pga av presset økonomi. Heldigvis slipper vi det det.

Ellers hadde jeg faktisk heller valgt en dagmamma med et eller to barn til, som jeg kjenner godt og som er til å stole på, enn barnehage når de er så små.

Men du må selv avgjøre hva som er best for dere :) Lykke til

Skrevet

Tulla mi startet i barnehagen for noen dager siden. Jeg og har vært litt bekymret over om de vil passe godt nok på henne og sånt. Hun er snart 8mnd. Idag var hun i BH fra 8 til 14.30 og det hadde gått kjempefint! Ikke har hun grått når jeg har vært borte. Spist godt hadde hun også. De andre barna i BH var også veldig interessert i henne og lekt med henne. Så jeg er veldig fornøyd. Selvfølgelig savnet jeg henne da :-) Siden hun får pupp, har jeg gradvis gått over til fast føde og ammet henne etter måltidene.Så idag har jeg nesten ikke hatt brystspreng i det hele tatt. I BH bruker hun flaske for å drikke vann til måltidene. Vil tro at hvis hun hadde fått mme til vanlig, hadde de nok gitt det til henne hvis jeg ønsket det.

For meg virker det som personalet tar ekstra godt vare på de som er så små. De tilpasser også legging til det du er vant til ;-) Håper det går bra med BH!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...