Gå til innhold

Jeg vil, han vil ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på 1 år. Har dere et godt råd for å få den treige mannen min på gli?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei ikke annet enn at det er det samme her. Jeg er fryktelig babysyk, og alt ligger til rette for en familieøkning. Sønn på 1,5 år. Men han vil ikke enda. Det tærer på meg psykisk, for jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg skal la en person bestemme over meg? Men det samme må vel han tenke. Ikke alle kan få viljen sin.

Skrevet

Velkommen i klubben!

Vi har en datter på 3,5 og det tok over 2 år å overtale mannen min til å prøve, både den gang og nå.

Han stiller nå opp, men sier samtidig at han håper jeg aldri blir gravid, at han ikke vil hjelpe meg med et evt. nytt barn etc. At jeg aldri vil kunne reise bort uten barna etc.

Skremmende, men det vil evt. vise seg om han mener det.

Dessuten er han svært ofte i dårlig humør pga. at vi nå prøver igjen.

Jeg vil dette og har hatt nok tid å tenke på, jeg er 36 år og vi har problemer i forhold til å bli gravid. Både hans sædkvalitet og at jeg har til sammen har hatt 3 spontanaborter.

Dette er en svært vanskelig problemstilling, spesielt hvis den vedvarer og dere ikke har tiden/årene på deres side.

Min erfaring er at mange menn er redd for endringer, for de kan jo bli til det verre.

Det kan hende det ordner seg når mannen deres ser at barneøsnket ikke kun er et "innfall".

Hvis dere forblir uenige vil alle parter på en måte være "taperne" i konflikten, for ikke å snakke om evt. nye barn dersom faren ikke ønsker å få et tett forhold til den lille.

Jeg har få råd å gi, men vet at fagfolk sier dette er ekstremt krevende, noe jeg kan skrive under på.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...