Anonym bruker Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 eg e midt oppi ein skilsmisse å han eg ska flytta i fra vil nekta meg å ta me meg ongane me har i sammen...han kalle meg for ei udugelig mor som vil splitta ein heil familie bare for at han har flørta å sendt sex mld me andre damer å d at han har oppsøkt eskorte byråer å all slags..eg makte isje någe mer me han eg e heilt ødelagt men kan han nekta meg å ta me ongane?? han true meg me at han ska ta di i fra meg???
Gjest marie-s Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Skal han ha barna alene må han nok bevise at du ikke tar deg av barna på en tilfredsstillende måte. Om det kommer til retten og dere har vært gift kan han muligens få 50-50 men dette krever også at foreldra er innstilt på å samarbeide veldig nært, noe det ikke høres ut som dere er klar for ennå. Var jeg deg så ville jeg nok ha kontaktet en advokat slik at du ikke blir lurt på en eller annen måte.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 hei,takk for svar..eg foreslo 50/50 men d va han isje intressert i...han står å skrike å grine foran ongane å skape seg skikkeligt så eg får angst rett å slett...eg har advokat å eg snakkte med han i dag men,eg va så stressa at eg glemte å spør han om akkurat d,for eg vil isje bli lurt av han flere ganger...
Gjest marie-s Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Det hørtes veldig smart ut. Selv om advokat koster en del så slipper du å måtte finne ut alt mulig på egenhånd. Om han har gjort alt det du nevnte før så får han jo nå bare leve med konsekvensene av sine handlinger. Du får ha lykke til videre og leser du noen innlegg her inne så ser du nok at det er noen menn som truer med det å ta ungene (uten at det har sjekket noe som helst) bare for at mor skal kapitulere og bli eller gi seg.
Kjetil! Skrevet 2. august 2006 #5 Skrevet 2. august 2006 Du kan ikkje flytta med ungane utan hans samtykke. Så om du ikkje får han til å skriva under på flyttemeldinga, må du gå til retten for å få ungane med deg.
-Hengebuksvinet- Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 De kan gi deg tips og vet hvilke rettigheter du har. Men vil du virkelig gi denne mannen 50/50? Du er vel klar over at i de aller fleste tilfeller der det er uenighet om omsorgssituasjonen får mor medhold, med mindre hun er uegnet som mor. Nå vet jo ikke jeg hvordan eksen din fungerer som pappa, men jeg vet at det er lett å gå med på for mye bare for å komme seg ut av en uutholdelig situasjon. Og dette at han hyler og skriker foran barna, samt forsøker å manipulere deg til å føle at du er den skyldige her, sier vel dessverre litt om personligheten hans. Men dette vet du best, jeg er i utgangspunktet veldig positiv til 50/50 om begge foreldrene er oppegående og like engasjerte i barna. Lykke til. Og aldri tvil på at du har gjort det rette, selv om han prøver å legge skylden over på deg. Han høres ikke ut til å være mye å samle på.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2006 #7 Skrevet 3. august 2006 kom dere til familievernkontoret!!! Om han er en like god / bedre omsorgsperson enn du, så er det vel ikke noe i veien for at han kan ha hovedomsorgen?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2006 #8 Skrevet 3. august 2006 Det er forståelig at du vil dra så snart som mulig,og jeg tror ikke Kjetil har helt rett i at du ikke kan ta med deg barna,når situasjonen er slik den er for dere. Å komme seg i en rettssak betyr at dere må ha gjennomført en mekling,skaffe dere advokater,sende en stevning,et tilsvar,ha et forberedende rettsmøte...osv. Dette tar TID-og alle (unntatt Kjetil!)forstår da at i en uutholdelig situasjon slik som deres kan man ikke vente på å få avgjort noe i retten! Når han står og skriker foran barna,er det en svært uheldig oppførsel overfor dem-de skal ikke få med seg de verste, mest opprivende scenene-og det er jo BRA for dem om du klarer å skjerme dem fra det! Jeg ville også skaffet meg en støttespiller på helsestasjon,familievernkontor el.lign-for å få råd og veiledning gjennom prosessen. Lykke til!
qwana Skrevet 3. august 2006 #9 Skrevet 3. august 2006 du kan ta med deg ungene, men får ikke registrert flytting på de, før det gått et halvt år, om faren ikke skriver under papirene. Ta de fra deg kan han ikkje, du har allerede vist god samarbeidsvilje da du har gått med på femti femti, selv så vanskelig situasjonen er, han har ikke vist noe vilje... stå på, det løser seg
Anonym bruker Skrevet 3. august 2006 #10 Skrevet 3. august 2006 takk for svar,har vært i kontakt med advokat å familievern kontoret i dag å fekk beskjed om at eg sko ta me meg ongane..eg har allerede vært på ein mekling time å han stillte isje opp på d for han valgte å reisa på tur når me sko der så te deg kjetil så kan eg faktisk gjør d eg har isje sagt at han isje e ein goe forelder men,d e jaggu rart at han plutselig sko få så mye bedre tid te ongane nå når han isje hadde d mens me prøvde å redda någe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå