*K75* Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Hei! Hva gjør jeg med minimann på snaut 3 mnd. som helst vil sove på siden eller magen? Vi går inn og snur ham "rett vei" etter han har sovnet på kvelden, og neste gang vi ser til han, har han snudd seg igjen. I tillegg snur han seg selvfølgelig om natta etter at han har spist. Jeg blir litt stressa av dette, men kan jo ikke være våken hele natta for å snu han heller? (Synes det holder med å være våken for foring hver 3. time...) Tips/kommentarer mottas med takk!
pandabjørn Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 det er ikke noe farlig at sønnen din ligger på siden eller ryggen å sover har lest at det er flere her inne som har babyer som sover på magen men det har ennå ikke jeg gjort min gutt legger jeg på siden hver kveld og på dagen når han skal sove for da sovner han fortere )
Gjest Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 Så vidt meg bekjent, er det ingen krybbedød-risiko forbundet med å ligge på siden, så det tror jeg er helt trygt. Min gutt ligger på magen. Han er også 3mnd. Jeg har etterhvert akseptert at han er en "magesover". Noen barn klarer ikke å finne roen på ryggen. Jeg har også fått "godkjenning" av både lege og helsesøster, så da får vi tro at så sant man eliminerer andre krybbedød-faktorer, er det ikke så ille å ligge på magen.
*K75* Skrevet 2. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2006 Hælle milde måne... Snakk om ammetåke... Mente selvfølgelig å si sove på magen/ryggen i overskriften. Godt å høre at noen har fått ok fra fagfolk på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå