Anonym bruker Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Gutten vår er tre uker og jeg har skjønt at det er litt vanskelig å lage gode rutiner for søvn når de er så små, derfor lar vi han sove når han vil og det går stort sett helt greit. Han sover fint om natten og våkner bare når han skal ha mat. Det som jeg ser kan bli et problem på lang sikt er at han har vent seg til å ligge i fanget eller på brystet til meg eller pappaen sin når han skal sove. Først lot jeg han gjøre det, men nå passer jeg på å legge han ned så fort jeg ser at han har duppet av. Dette må jeg gjøre maaaange ganger før han faktisk sovner i senga si. Stort sett bare våkner han etter et par minutter i senga og så går vi hele runddansen en gang til. Er det greit at jeg lar han sove "på" oss, eller kommer han etterhvert til å venne seg til at han skal sove i senga si når jeg legger han ned? Jeg kan vel ikke ha spolert alle gode søvnrutiner etter bare tre uker??
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Hei! Det samme gjorde vi her når han var så liten. Skal ikke ha noe å si når de er såpass små har jeg hørt. Men du bør forandre på det når han blir ett par-tre mnd. Da bør han legges våken og sovne inn selv. Som sagt, vi puppet i søvn til litt over en mnd, og siden har han måttet lære seg å sovne på egen hånd. Bare tar den vanlige kveldsrutinen. Så jeg tror ikke at du har ødelagt noen ting jeg:)
Expat Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 De har ikke minne nok til å huske veldig lenge, så når det virkelig begynner å bety noe er det ikke så utrolig vanskelig å gjøre noe annet. Kos dere dere!
Gjest_1001 Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Min lå oppå meg hele tiden til han var 7 uker gammel, da begynte det å bli mer interessant å leke og ligge på golvet. på dagtid lot jeg han bare ligge når han sovnet. nå sover han 2 ganger daglig i to timer hver gang, sover fra 7 til 7 med et avbrekk om natten klokken 4, så ødelagt ble han ikke
Livmor Skrevet 2. august 2006 #5 Skrevet 2. august 2006 Tror heller ikke du lager noen dårlige vaner nå Hvis du lar han ligge litt på brystet ditt etter at han har sovnet er det ikke sikkert han våkner igjen så fort når du flytter han. Siden han våkner med en gang er det ikke sikkert han har kommet inn i den dype søvnen enda:)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 Godt å lese innlegget ditt, for vi har lurt på akkurat det samme. Jenta vår er straks 6 uker og hun får ikke til å sove alene. Har prøvd maaaange ganger med å legge henne i forskjellige stillinger på sofaen, i senga, i vogna uten at det funker. Hun våkner etter et par minutter. Så jeg har bare tenkt at hvis det er å sove på brystet til noen som er godt så får det bli sånn. Har fått høre at de blir mer selvstendige av seg selv ettersom de blir eldre og oppdager at det er en verden rundt dem. Så jeg har sluttet å tenke på det. Men man blir jo litt låst når det er slik så jeg håper det snart blir alene-soving.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå