Gå til innhold

Var i mitt beste bryllup (noe å tenke på)

Anbefalte innlegg

Skrevet

venninnen min giftet seg.

de hadde stort telt ute i hagen på gården sin. det var hvit papirduk markblomster på bodet. Tallerkner til hetti og pletti( klart de hadde prøvd å samle de som var like på et sted). IKKE bordkort, noe som gjorde at folk følte seg vell.

Ikke noe stivt i klesveien, kom som du er, men pyntet Ha på noe du trives i.

Skal love deg at over 70 personer hadde det såååå moro utenom at man skulle ha dyre kjolel osv.

dette var brudens ønske at ALLE skulle ha det moro og trives, ikke sitte å tenke på de vonde skoene eller kjolen som er pyton. Sidemann som man ikke kjenner og ikke er int i å bli kjent med.

Teltet hadde de på en ny ridebane. Bare sand(ubrukt så klart) Skal si at bruden kasta skoene og alle fulgte med på den. Hvorfor pine seg igjennom de skoa.

Syns hun var tøff som valgte litt mere at alle skulle ha det bra og ikke bare seg seg og at alt skulle liksom være så dyrt og så planlagt til minste detalje.

Og det hadde hun mye igjen for.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å planlegge mitt bryllup ganske i detalj.. men ønsker selfølgelig at alle skal ha det gøy. Så selv om man følger etikette, kan man tenke ut gode bordplasseringer likevel, det bare krever mer av den som skal sette opp dette.

Hadde også tenkt gårdsbryllup, men pga mange små barn, og mye lite barnevennlig rundt om på gården til foreldrene mine, ble det ikke noe av. Men nachspielet har vi der, med påfølgende frokost morgenen etter :-)

Man MÅ ikke kjede seg i et tradisjonelt bryllup etter etikette... Men vertsskapet må tenke seg om når de planlegger :-)

Skrevet

Vi skal ha bryllupet på en fjellstue og gjør dermed snobbefaktoren mindre. Vi tenker allikevel på en del detaljer og tradisjoner. Tror det kan bli morsomt allikevel. For meg er et bryllup en anledning der man pynter seg. Vi har ikke kleskode, men overlater til gjestene å bestemme hva de vil ha på seg og hvor mye pynt de trives med. Bordkort og plassering skal vi også ha. De som kommer som par får sitte sammen og i tillegg skal de ha noen de kjenner i nærheten. Håper på at toastmasteren (en nær kamerat) klarer å lage en fin stemning ved bordet og at musikken gjør at folk kaster hemningene og har det morsomt.

Greit med en påminnelse om at det kan bli bra selv om man ikke gjør alt innenfor oppskriften, men det å følge tradisjon og "regler" er ikke det samme som at det må bli kjedelig.

Skrevet

Det går faktisk ann å ha et tilsynelatende stivt bryllup med gjester som alikevel føler seg vel! Vi hadde porselen, sølv og lin. Bordkort hadde vi også, men sørget for at kjærester/samboere osv fikk sitte sammen med hverandre til bords, videre at de ble satt ovenfor andre de kjente fra før.

Alle pyntet seg, men ikke aner jeg hva de hadde på... Noen kom i pen aftenkjole, bunader, sort bukse og skjorte, dress, skjørt og bluse osv osv. Hvis folk tok på noe de ikke trivdes i, må de takke seg selv litt også, idet antrekk i innbydelsen het; pent (noe som vel sier seg selv i grunn??).

Til syvende og sist tror jeg det kommer ann på takhøyden og de som gifter seg! Hos oss er takhøyden veldig høy og det vet hele familien og alle våre venner, så det var flere som slo ut håret i vårt bryllup. Det at jeg (brura) lagde en liten overraskelse til mannen min i form av en dvd hvor jeg sang en sang om hvor grusom jeg kom til å bli som gift kjærring med fin "flotteste" sangstemme og det faktum at vi var førstemann på dansegulvet etter valsen, hvor vi tok "ketchup dansen", tror jeg gjorde sitt til at de fleste forsto at dette bare kom til å bli en fest som alle de andre festene vi har hatt tidligere... Til tross for pent antrekk og krystall!

Føler ikke at jeg har vært egoistisk på VÅR dag, slik du insinuerer. Jeg håper virkelig at de som ikke trivdes, aldri igjen kommer på noen av våre tilstedninger, da vi bruker MYE tid på at andre skal ha det hyggelig, for at også vi skal ha det hyggelig.... Og da bunner det til syvende og sist ut i at folk ikke trives i vårt selskap....

Til og med jeg! kastet skoene altså.....på parkett! og det til tross for lysekroner og bordkort....

Nei, jeg følte jeg hadde mye igjen for vår dag, selv om det var tradisjonelt og om ikke alle våre 70 gjester lyver, tyder også tilbakemeldingene på at de trivdes.

Vi valgte å bruke vår dag til å bruke litt tid og penger på oss selv og til å spandere på oss, våre familier og venner en kveld med skikkelig mat og stil. Det er nemlig ikke så ofte vi "vanlige folk i gata" har mulighet til det, så vi syntes det var hyggelig.

Utover det synes jeg din venninnes vri var artig og sikkert noe også jeg kunne ha funnet på, men jeg kan ikke helt se at det kun er uavnlige vrier og ikke tradisjonelle selskaper som skal gi en vellykket dag.

OG, må bare si det! Vi valgte til og med å gå til fotografen FØR vielsen slik at alle våre gjester skulle slippe å vente og vente på oss.... Det mener jeg er å sette sine gjester før seg selv i hvertfall! :o)

Fortsatt god sommer til deg anonym, også håper jeg ikke dine venner/familie kaster bort 50 øre på å invitere deg i sine tradisjonelle brylluper heretter! Eller at du høflig takker nei istede for å sitte å forsure selskapet og heller ønske deg alle andre steder!

Skrevet

Må måtte jeg le litt, herregud hun har da ikke klaget på andre, hun kom jo bare med et tips!

Maken til kommentar da:

"Fortsatt god sommer til deg anonym, også håper jeg ikke dine venner/familie kaster bort 50 øre på å invitere deg i sine tradisjonelle brylluper heretter! Eller at du høflig takker nei istede for å sitte å forsure selskapet og heller ønske deg alle andre steder!"

Høres litt bitter ut, noe du angrer på kanskje? Skal ikke utdype det mer,

men ta deg sammen!

Skrevet

E mener.. HALLO!!!!! Hun la bare ut sin erfaring!! Er enig med hovedinnlegger, syntes det hørtes ut som ett flott bryllup, og alt trenger absolutt ikke være pompøst og prektigt..

Kunne ha egentlig spart deg for den kommentaren :)

Skrevet

Mulig jeg var frekk og det var ikke meningen at noen (andre) skulle føle seg truffet.

Saken er at det lyser godt igjennom hva dama/mannen mener om tidligere bryllup han/hun har vært i (om ikke har hun/han ikke noe sammenligningsgrunnlag) og det gjør meg litt opprørt på vegne av alle som noen gang har giftet seg (eller arrangert store selskaper for den saks skyld). Uansett bryllup bruker de fleste masse tid, penger, energi og omtanke for å få den aller beste dagen for seg og sine gjester.

Det er rart med det, men enkelte ting blir raskt litt "allemannseie" og alle kan liksom mene noe om det.

Når man nå snakker om bryllup, er dette et ganske følsomt emne for de fleste. Slike begivenheter, stor eller liten, vil alltid være godt gjennomtenkt av de det gjelder (brud/brudgom) og da synes jeg folk skal være litt forsiktige med å plumpe ut sine meninger idet den ene ideen ofte forklarer hva som er galt med en annen ide. Altså innlegget om ideen (som også jeg syntes var artig), forteller samtidig ganske mye om hva dama/mannen mener om andre typer bryllup. Synes det er altfor mye som er blitt en "allemannseie greie" og som alle på død og liv føler at de har rett til å si noe om. Ingen vinner på å kritisere eller være missfornøyde med slike ting og da synes jeg det er langt bedre høfflighet å holde seg borte.... Eller fortelle om ideer på en slik måte at den ikke rakker ned på andre ideer... Mulig jeg er av den gamle skolen, men jeg føler meg faktisk beæret hver gang jeg blir invitert i et bryllup og det kunne ikke ramle meg inn å kritisere det! Jeg er bare glad noen ønsker å ha meg som gjest, også er det opp til meg å hjelpe til for å lage dagen til brudeparet hyggligst mulig, ved at jeg hygger meg!

Nei, her hos oss angrer aldri noen på noe! Vi hadde en strålende dag og ekteskapet har holdt i flere år allerede. Dessuten er vi velsignet med familie, venner og bekjente som støtter oss i våre valg. Skulle jeg derimot noen gang høre eller oppdage at de sier negative ting om oss pga et selskap vi har invitert til, synes jeg det sier mer om deres oppførsel, høfflighet og frekkhet enn om våres!

Men for meg som for dere, hva noen mener på nettet betyr i grunnen ingen ting! Min oppfordring er bare at man kanskje blir litt flinkere til å passe på hva man faktisk sier, idet det man gir i ros til noen ofte inneholder ris til andre..... Jeg håper bare HI passer på å ordlegge seg på en slik måte ovefor sine venner at ikke noen føler at deres bryllup ikke var noe bra sammenlignet med denne ene venninnens.... Hørt flere samtaler hvor dette har skjedd og det er ikke hyggelig for noen. Men det er sikkert grunnen for at vedkommende har signert med anonym også..?

En annen ting; dersom dere ikke er gift (har arrangert et bryllup for dere selv enda) er det ikke sikkert dere helt forstår hva jeg mener....

Skrevet

Mener du er virkelig er urimelig...hun skrev sin mening..og jeg skjønner henne godt...vært i en god mengde bryllup..og ingenting er verre å sitte ved siden av folk man må snakke med bare pga man har fått tildelt den plassen...og ikke minst alle de uendelig kjedelig talene......

det viktigste er jo at folk koser seg....og at bryllupet blir slik brudeparet ønsker og drømmer om...

skaper minner for alltid, hva er vel bedre enn det?

ikke alle som ønsker seg det samme, alle er jo forskjellig.....

Skrevet

Ja det er nettopp det jeg skal frem til! At alle som gifter seg er forskjellige og at ingen har den rette oppskriften annet enn de som gifter seg! Også må nesten bare gjestene være med på notene (uansett hvor kjedelig og teit de synes det er), da det ikke er gjestene, men brudeparet sin dag. Også må man ha i bakhodet at uansett hva brudeparet velger er det velgjennomtenkt fra deres side OG man må nettopp derfor være serdeles forsiktig med å si at man er satt med kjedelige folk ved et bord, talene er kjedelige osv osv...!

Er liksom ikke så hyggelige for de som har arrangert et bryllup, om de får det servert dirkete eller inndirekte.

Så må det gjerne være urimelig sakt, men du kan jo forsøke å si det til noen du har vært i bryllup hos å se hvilken reaksjon du får.....

Jeg for min del velger heller å overse meg selv i slike anledninger og komme som en blid gjest. Også blir jo ikke kvelden bedre enn den du gjør den til selv liksom :o)

Skrevet

Dette blir bare for dumt syntes jeg... Er jo som å snakke til en vegg :)

Skrevet

Syns det er kjempegreit å få høyra om litt annleise bryllup! Håper på å få til det sjølv om me skal gifta oss ein dag..

Skrevet

Synes denne varianten var mer ekstrem enn jeg selv ønsker, men vi vil ikke ha alle de stive detaljene som flott service osv. Vi skal også ha telt i hagen, enkle blomster, men vi skal ha fancy brudetøy da=) Men for all del...hyggelig at noen tør å ha et annerledes bryllup.

Skrevet

Herregud "Hva er i magen?" hva er problemet ditt? Jeg leser IKKE noe av det du leser tydeligvis...det er ikke noe som indikerer at hovedinnlegger insinuerer at det er noe galt med "stive" bryllup...hun forteller bare om et annet alternativ. Synes du virkelig burde be om unnskylning for et krasst og unødvendig innlegg.

Skrevet

Vi venter første felles barn i februar, og har planlagt forholdsvis stort bryllup i juli. Alt er nøye planlagt av det som er "essensiellt". Med det mener jeg musikk, lokale, mat, kirke, frisør time, osv. Dette ville vi ha på plass før vi planla svangerskapet. Nå er alt av det "utenforstående" i boks, og nå bare koser vi oss med alle detaljene som virkelig kjennetegner OSS. Som å lage et tegneseriehefte med gjestene involvert å tape under stolene som en parodi fra oss brudeparet. Der takker vi hver eneste gjest, personlig for at DEN personen er SEG. Det er jo en venn/ familie av OSS, som har bidratt til at VI hver for oss har blitt de menneskene vi er i dag.. Og vi har en tegneserieskaper i nær familie. Toastmasteren jobber i TV bransjen og får dermed film oppdrag.. Musikken er allmenn musikk som vi VET alle drar kjensel på. For oss er det veldig viktig at folk slapper av og har det gøy, samtidig som det skal være godt organisert. VI er et gla' par, folk er vant til at vi synger, shower og danser litt, så vi drar med alle på det denne dagen også.. Samtidig har vi forespurt våre nærmeste venner om å få låne barna deres som brudepiker/ brudesvenner. Jeg har drevet aktivt med hest i 15 år, og det vil være små detaljer som kjennetegner feks det. Det kommer hest og kjerre og henter alle barna etter kirken, og frakter de til et sted like ved siden av. Disse barna som ikke er mine, eller våre nieser/ nevøer skal jo ikke være med videre på festen..

Dette er en veldig personlig dag, og det vet alle det angår. Her er det faktisk ikke rom for å kritisere eller rettlede.. Da rakker man ned på andres personlighet.

Lykke til, alle som tør planlegge og bistå noe litt utradisjonellt

Skrevet

Hørtes ut som et ganske koselig bryllup som de aller fleste nok vil huske lenge =)

Jeg kunne tenke meg å ha noe av det samme når jeg skal gifte meg engang, men jeg kommer nok til å ha likt servise og bruke bordkort =P

MEN, når det gjelder bordkorta så skal jeg tenke meg om 20 ganger før jeg blir enig med meg selv ang. hvor alle skal sitte. Jeg har nemlig sittet i bryllup før der jeg ikke kjente NOEN av de som satt rundt meg.. Nærmeste var søskenbarnet mitt som satt 3 plasser fra meg, og det var ikke gøy i det hele tatt. Endte opp med at jeg gikk derfra ganske tidlig..

Har også vært i bryllup der bordplasseringen og alt var skikkelig gjennomtenkt, og det var kjempegøy! Alle var pynta, bordene var kjempeflotte, bruden var nyyydelig og maten var kjempegod (og dyr!).

Man kan ha et kjempeflott og "stivt" bryllup, og samtidig ha det gøy!

Skrevet

Hei! Vi venter også vårt første barn i februar (termin 01.02.07) og skal gifte oss 21.07.07. Dere har virkelig vært flink til å planlegge bryllupet tidlig. Vi har nå ordna kirke og lokale og fått skjenkebevilling. Ellers ligger det meste mer i lufta, vi diskuterer mat, musikk, hvordan bordoppsetning vi ønsker osv. Høres ut som dere får et artig, litt anderledes bryllup, men like gjerne med "etikette". Vi skal ha alle våre 14 nieser og nevøer (og vårt eget lille nurk i vogn) som brudepiker/svenner. Men vi lurer litt på om vi skal la de største på 8, 8 og 10 år få være med på festen. Har dere noen barn i den alderen som brudepiker/svenner? Skal de evt være med på festen? Har dere tenkt å få barnevakt til deres lille baby, eller skal den bli med på dagen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...