pandabjørn Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 hva gjør dere når dere er ferdig med ammingen om 1-2 år da? skal dere fortsatt ha ungen i senga mellom dere eller skal han få sin egen seng da?......håper det går greit for dere når dere begynner med å la han ligge i sin egen seng at det ikke blir problemer, men dere har kanskje større barn så dere vet kanskje hvordan det blir ? jeg ville bare tro at dere får problemer med å la han ligge i senga si hvis han er vant til å ligge hos dere fra han var nyfødt og til 1-2 år men kan hende jeg tar feil......
Gjest Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Jeg ammet og samsov med småen da han var nyfødt og frem til han sluttet med nattmat(ca 6 mnd)...da fikk han kveldsmåltidet sitt og ble lagt i egen seng...ikke noe problem her,følger samme opplegg med vesla nå...
pandabjørn Skrevet 2. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2006 ja det er nok sikkert greit så lenge ungen er under 1 år men over 1 år så kan det kanskje bli problemer leser den engelske artikkelen om at det er best å samsove til barnet er 5 år........hmmmmm!!! helt sprøtt synes jeg men er vel bare jeg som synes det også tenker jeg.....
*ulvemor* Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 fins jo en mellomting da Ikke alle som samsover som ammer til de er 1-2 år Hehe.. Hvordan de som ammer i to år gjør det veit jeg ikke, men her var overgangen enkel. slutt på nattamming slutt på samsoving;(
Gjest Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 Vi samsover til våre er 1 1/2 - 2 år og det har ikke vært noe som helst problem først å flytte dem gradvis over i egen seng på vårt rom og så seinere gradvis over til eget rom.
Expat Skrevet 2. august 2006 #7 Skrevet 2. august 2006 Dette "hjulet" er blitt oppfunnet, og det er større miljøer med masse fine, myke teknikker for dette.
alvefrøken Skrevet 2. august 2006 #8 Skrevet 2. august 2006 Ikke sikkert at det byr på problemer.. Regner med at vi gradvis vender til å sove i egen seng Det har i hvertfall fungert for de jeg kjenenr ..synes dette var en litt spydig tråd
Vona Skrevet 2. august 2006 #9 Skrevet 2. august 2006 Enig, litt sånn bedreviter-tråd... (følte meg litt truffet også, da;-) )
Anonym bruker Skrevet 2. august 2006 #10 Skrevet 2. august 2006 Jeg er enig. Ser at det er mye hi ikke forstår at andre gjør. Får håpe at hun tåler at andre ikke gjør det slik som hun mener de skal. Og at hun tåler at andre setter spørsmålstegn ved det hun gjør eller sier.
pandabjørn Skrevet 2. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 2. august 2006 dere får tåle at jeg har lagt inn en slik tråd !!! når jeg tåler å får DRITT tilbake fra dere andre jeg forstår hva dere andre gjør, jeg skjønner at det er mye lettere å ha den lille ved sin side når dere ammer, men ikke ellers den lille må da får kos selv om man ikke samsover eller?
pandabjørn Skrevet 2. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 2. august 2006 og du alvefrøken sier at denne tråden er spydig da vet du søren meg ikke hva spydig er fornoe !!!! jeg bare kom med et spm som IKKE er spydig ! skjerp deg !!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2006 #13 Skrevet 2. august 2006 samsover delvis med barnet som snart er 7mnd. men jeg syns det blir veldig varm å ha henne mellom oss hele natten. får komme inn om hun våkner og ikke sovner igjen i egen seng. vet man kan få kjøp en slags halv sprinkelseng som man kan feste til dobbelstsengen, slik at barnet kan "rulle" frem og tilbake mellom mor og egen soveplass. det kunne jeg tenke meg til neste mann....må være enklere ved nattamming det første halvåret. som regel ingen problem å få de over i egen seng om man tar seg tid og er konsekvente...
alvefrøken Skrevet 2. august 2006 #14 Skrevet 2. august 2006 Du kan vel skjerpe deg selv Dette spørsmålet er å forstå som spydig ja...av meg og mange andre. Hvorfor det? Du insinuerer nemlig at vi lager problemer for oss selv, med våre valg. Fordi du så gjerne vil ha rett i dine konklusjoner, må du lage en sånn bedreviter tråd. Men vi vet hva vi gjør, og det er våre valg å sove med ungene våre. Anbefaler å ta en titt på Attachment Parenting Norge. Hvis du ikke tåler såpass, hvorfor la du inn denne tråden? Du er her ganske ofte, og bør vel ha tenkt ar du fikk litt motbør på denne.
3tettesmå Skrevet 2. august 2006 #15 Skrevet 2. august 2006 Mine foreldre samsov med meg til jeg begynte på skolen!! Slå den:-D Det har da blitt folk av meg også!
pandabjørn Skrevet 2. august 2006 Forfatter #17 Skrevet 2. august 2006 jeg har ikke alle mot meg nei ! og de som holder med meg synes nok heller ikke at innlegget er spydig og du kaller denne tråden for bedreviter flink til å lage fremmeord er du har jeg sagt at jeg ikke tåler å få tilbakemelding kanskje? det er vel heller at dere andre ikke tåler at jeg ikke liker at dere samsover med babyen ja er her ganske ofte har det noe å si??
*ulvemor* Skrevet 2. august 2006 #18 Skrevet 2. august 2006 men herregud da menneske..DU har da ingenting med å ikke like at noen samsover med barna sine???? Har du hatt kolikkunge som gråter og gråter og gråter?? Har du hatt unge som vil ha pupp hver time natta gjennom?? Har du suttet ved ei vugge og prøvd å få et spebarn til å sove, men som nekter? Har du hatt et urolig lite barn som absolutt ikke ville sove, men som sukket av velbehag og sovna med en gang inntil mammas kropp?? Du kan aldri forstå andres problemer med mindre du har opplevd dem selv, og du virker heller ikke som om du er interessert i å prøve å sette deg inn i andres situasjon? Makan!
pandabjørn Skrevet 2. august 2006 Forfatter #19 Skrevet 2. august 2006 nei takk og lov for det at jeg ikke har en slik sønn !!!!!!!!
alvefrøken Skrevet 2. august 2006 #20 Skrevet 2. august 2006 Det er ingen som har sagt at alle er i mot deg vel? Hadde du ikke ment innlegget som spydig, kunne du bare skrevet det, uten å bli sinna. Men du må bare godt at noen kan oppfatte det som spydig. Det virker ikke som du tåler å få tilbakemeldinger som er negative. Du har vel egentlig ikke noe med å ikke like av vi sover med babyene våre? ....og der fikk du jammen fram hva du insinuerte i hovedinnlegget gitt. Det at du ikke liker at vi sover med babyene våre. Ergo hadde jeg vel rett i at denne tråden er litt spydig? At du er her ofte, har selvsagt ingenting å si. Det har ingen heller sagt til deg. Men jeg sa derimot at du burde ha skjønt at fikk litt motbør i denne tråden, ettersom du er her ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå