Gå til innhold

Bioingeniør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags arbeidstider har bioingeniører som jobber på sykehus? Jeg lurer veldig på ta denne utdanningen, men det er veldig viktig for meg å ha mulighet til å få en jobb med "normale" arbeidstider (minimalt med kvelds- og helgearbeid). Har jobbet ubekvemme arbeidstider før, og for meg fungerte det veldig dårlig kombinert med familieliv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! En bioingeniør jobber på labobratorier på sykehus, der de tar blodprøver og analyserer biologisk materiale. De analyserer blant annet blodprøver, uriner, feces, vevsprøver, spinalvesker osv. Du kan jobbe innen patologi, mikrobiologi (bakterier, virus diagnostikk), genetikk, blodbank (tapping, produsjon og forlik av blod), klinisk kjemi (f.eks klinisk kjemi, koagulasjon, hematologi, allergi, medikament, hormoner osv). Innen dei fleste rene klinisk kjemisk og blodbank laboratoreiene er der turnus i og med at de analyserer døgnet rundt i forbindelse med øyeblikklig hjelp. Større sykehus har flere inndelinger av laboratoriene der ikke alt er øyeblikkig hjelp og dermed unngår helge- og kvelsjobbing. Noen jobber også innenfor private bedrifter.

Hilsen tidligere bioingeniør.

Skrevet

Hvis du bor i nærheten av Oslo eller Namsos kan du bli reseptar!

I Oslo er utdanningen nært knyttet sammen med bioingeniørutdanningen, med mye samarbeid gjennom flere felles fagområder.

Reseptar er en bachelorgrad i farmasi, du får autorisasjon som farmasøyt når du er ferdig, og kan jobbe på f.eks apotek.

Arbeidstidene er MEGET gunstige! Og lønnen er

MYE bedre enn for bioingenører!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...