Anonym bruker Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 På tre måneders kontrollen, for 2 uker siden, fikk vi beskjed om at lille gutt er sent ute med å løfte hodet sitt/svak i nakken. Før denne kontrollen hadde vi han en del på magen, etter kontrollen har vi han masse på magen. Ofte bare ligger han og sutter på totten uten å prøve å løfte på hodet, noen ganger prøver han å løfte hodet og får det til med litt slit, og andre ganger er han kjempeflink og holder hodet høyt og lenge. Når vi holder han i armene så holder han hodet selv, men det vingler en god del. Men har ikke merket så mye framgang på disse to ukene egentlig. Hvis jeg prøver å dra han opp i armene henger hodet og dingler bak (drar selvfølgelig ikke langt da slik at hodet blir hengende etter). Burde jeg bli bekymret (jeg er vel egentlig allerede blitt det)? Noen som har noen tips å komme med? Hvor mye er det egentlig normalt å ha barnet liggende på magen? Når burde de ha kontroll over nakke/hode? Lille gutt er født 21.april, 11 dager for tidlig. Tuuusen takk for svar!
alvefrøken Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 Det er stor forskjell på småttisene, og sånn er det bare! Du får bare fortsette å oppmuntre han til å ligge på magen. Legg han på magen på stellebordet litt, så han får speide utover, mens du holder handa på rumpa hans, eller mage over lårene dine, på gulvet mens du selv ligger på magen å titter på hverandre, speilbøker og speilstativ for gulv er også bra
allergibarn Skrevet 1. august 2006 #3 Skrevet 1. august 2006 Det er stor forskjell på barna i alle stadier, så ikke bekymre deg. Som du skriver er han kjempefllink enkelte ganger og det er kun trening som skal til. Noen barn går når de er 9 mnd og andre når de er 15 mnd. Alt er like normalt. Leste om ei her inne som skrev at hver gang hun la sønnen på gulvet, la hun han på magen - og snudde han til rygg når han var lei. Selv har vi lagt sønnen vår mye på magen på stellebordet - etter hvert stell stort sett. Satt oss på huk forran og pratet med han. Han er født 13 april, også 11 dager for tidlig - og bare de siste ukene har han blitt mye flinkere. Nå kan han ligge på gulvet og løfter også øvre del av brystkassa. Men det gjorde han ikke for noen få uker siden. Lykke til, ikke bekymre deg!!!
Smæchs!!! Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 Dette var også tilfellet til oss da vi var på 3 mnd kontroll. Jenta vår er også født 10 dager før tiden. Skal på 4 mnd kontroll om en uke vi da... Har trenet en del på magen, men syns ikke hun er blitt så mye bedre som jeg hadde håpet. Trøster meg med at alle barn er forskjellige. Tror ikke dette er farlig i det hele tatt. Er det det da????
Blomman Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 er antagelig ikke mye å bekymre seg for. førstemann her orket nesten ikke å ligge i mageleie og løfte hodet før han var 7 - 8 mnd! han var tung så det orket han ikke.Men det kom etterhvert og han utviklet seg helt normalt. Hvis du selv er bekymret kan du jo be om henvisning fra hs til fysio
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå