Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistenker at det er dette jeg har fått nå som jenten min er 2 uker...

Gikk til legekontoret og spurte om jeg kunne levere urin for å sjekke, men da fikk jeg beskjed om at jeg måtte gå på helsekost og kjøpe tabletter mot dette siden jeg ikke kunne få antibiotika ( pga ammingen)

Har nå brukt tranebær piller i 5 dager, men er ingen bedring.

Hva gjør jeg nå? Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, har vært plaget i mange år, men gudsjelov ikke etter at jeg fødte, men under graviditeten hadde jeg det.

Tror faktisk det er en Pencilin type, eller lignende du kan gå på selv om du ammer, bare ikke de fleste.

Så blir det for ille så må du oppsøke helsesøster/lege.

Kjøp C vitaminer 1000 mg, brustabletter på apoteket, ta 3/4 pr dag til symptomene gir seg, for så kun en pr dag, jeg har alltid disse lett tilgjengelige i veska til enhver tid.Tranbærkapsler kan du ta ved siden av, men føler at de forebygger mer, men de skal hjelpe.Drikk apelsinjuice, og MASSE vann! Yougurt er også bra.

Ikke ha kalde føtter, ha på sokker, tøfler, selv om det er varmt.

Ikke sitt på kalde underlag, rumpa skal heller ikke bli kald.

Etter sex, skal man gå på do og tisse.

Du må heller ikke gå rundt og holde deg, men gå på do m en gang du kjenner behov...

Huff stakkars deg, håper du får det bort.

klem

Skrevet

Jeg fikk selv urinveisinfeksjon da yngste datteren min var 6 uker, var vondt som fy - trodde jeg skulle føde igjen! Gikk til legen, han sjekket urin, og gav meg resept på penicillin... Jeg spurte om dette ikke var skadelig, siden jeg ammet, men han sa at babyen ville få i seg så små mengder at det ikke hadde noen betydning. Så det håper jeg virkelig stemmer. Er visst forskjellig praksis fra lege til lege her, ser jeg.

Har hørt at daglig inntak av c-vitamin kan forebygge urinveisinfeksjon.

Håper du blir bedre raskt!

Skrevet

Både bedriftslegen min og fastlegen mener det samme som din :)Så det stemmer nok.

Skrevet

Hei du :-)

Jeg fikk uvi på sykehuset under/etter fødsel (måtte ha masse kateter og da er det veldig vanlig). Jeg fikk antibiotika (Selexid), og det er som en annen sier- det går i morsmelken men mengden er så liten og det er ikke farlig. Fikk en kur av sykehuset og en av legen min så jeg vil ikke tro at de gjør dette om det er farlig.

Gå til legen og krev at de sjekker prøven din- ellers så kan du jo ringe sykehuset også. ( Vi fikk i allefall beskjed om at dersom det var noe de første ukene etter fødsel så var det bare å ta kontakt med barsel igjen, og dette er jo noe du mest sannsynlig kan ha fått på sykehuset)

Skrevet

man kan da få antibiotika om man ammer. Be legen sjekke med relis.no i forhold til amming - legen skal vite at felleskatalogen er ikke den man bruker i forhold til amming

Skrevet

eller legen kan ta kontakt med nasjonalt ammesenter. De har og oversikt over legemidler en kan ta under amming

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...