Gå til innhold

Når kan legen kjenne livmoren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig kan legen kjenne livmoren ved gyn. undersøkelse? Tenker at jeg ikke gidder å dra på første legetime før hun kan bekrefte at jeg er så og så langt på vei utifra størrelse på livmor...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt jeg... ingen som vet?

Skrevet

Har vært på gynokologisk undersøkelse tidligere hvor de kunne kjenne hvor stor livmora mi var.Da var jeg ikke gravid heller, så regner med at de kan kjenne det nå også?

Skrevet

De kan kjenne livmoren din nå, så bare ta deg en tur du=) De kan alltid kjenne livmoren altså!

Og om du er heldig har legen din ul-apparat så får du se spiren i samme slengen=)

Skrevet

min lege sa at hun ikke kunne kjenne noen forskjell på livmor før jeg passerte 7 uker... men om dette stemmer er jeg ikke sikker på! det er vist ofte de ikke treffer på terminberekning ut fra livmorstørrelse, hadde en veninde som fikk beskjed om at hun måtte være 14 uker på vei etter livmorens størrelse, men på UL viste det seg at hun var bare 8 uker....

• 5 måneder senere...
Skrevet

å gurimalla, der var det svaret jeg lette etter...jeg var ikke fullt 6 uker på vei da jeg var på gyn undersøkelse... å lgen kjente ikke forskjell på livmora mi heller... kanskje hun kjenner det i uke 8 da:) håppas så inderligt d:)

Skrevet

Jeg var på 1. kontroll da jeg var 8 uker på vei og legen kjente på livmor. Hun sa at størrelsen kjentes "8-uker-vei-ut" :)

Men generelt er det sikkert vanskelig å angi nogenlunde presis svangerskapslengde bare ved kjenne på livmor, sikkert en feilmargin på en uke i hver retning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...