FruYirdaki Skrevet 1. august 2006 #26 Skrevet 1. august 2006 Det er sååå koselig å samsove! Også er det veldig kjekt i forhold til nattammingen! Gutten vår er 8 1/2 mnd og vi sover alle tre i samme seng. Har ikke noe tidsperspektiv på hvor lenge egentlig, men vi trives med det alle tre så kommer helt sikkert til å bli lenge til noe annet blir aktuelt!
alvefrøken Skrevet 1. august 2006 #27 Skrevet 1. august 2006 hehehe - vips så var det mange som samsover veldig hyggelig å se
søtemor Skrevet 1. august 2006 #29 Skrevet 1. august 2006 jeg samsover med gutten min på 4 år og jenta mi på 11 uker når de er syke men ellers så sover de i egen seng. men elsker å sove med de:D
fru <3 Skrevet 1. august 2006 #30 Skrevet 1. august 2006 joda vi samsover vi, nydelige lillebror på 3 mind. vil ikke sove i senga si, og magetrøbbelet blir mindre trøblete av det. Egentlig så håper jeg han greier å sove i sin egen seng snart, selv om vi koser oss når han ligger oppi hos oss.Når han er urolig så liker jeg bedre at han ligger nærmest mulig, ellers så får jeg iallefall ikke sove. Da liker han seg best oppå meg... Blir labert på elskovsfronten av slikt, men vi er vel begge trøtte for tiden både jeg og mannen, og prioriterer anneledes. Men vi skal nok ta det igjen etterhvert =0)!
Gjest Skrevet 1. august 2006 #31 Skrevet 1. august 2006 Vi samsover med våre til de er 1 1/2 - 2 år gamle. :-)
*ulvemor* Skrevet 2. august 2006 #32 Skrevet 2. august 2006 samsov føreste tre mnd, fordi hun sov ikke i egen seng. Bedre å sove i mamma sin, enn å ikke sove Og i ettertid er jeg så gla jeg gjorde det,. lillesnuppa mi fikk masse mammakos døgnet rundt, og var hun sulten fant hun puppen selv fra første stund Rundt tre-fire mnd ble hun flinkere til å finne søvnen selv, og da lå hun første soveøkt alene, og kom over til meg etter hvert. da vi slutta med nattpupp rundt seks mnd ble hun i egen seng hele natta:( Men da hadde jeg slitt med puppinga en stund, og når hun ikke fikk om natta mer, så ville hun ikke ha mer i det hele tatt Trur de som absolutt IKKE samsover aldri har hatt unge som har slitt med nattesøvn, eller de er usedvanlig "harde" hvis de klarer å høre at en fire dager gammel baby ligge i egen seng å hylgriner!! For meg er det totalt uakseptabelt og uaktuelt! Så dere som har sovebabyer, kos dere med dem, vi andre må få finne løsninger for oss... HI kan du ikke bare vente litt å se da? Når hun finner søvnen selv blir det kanskje mer naturlig for deg også? Følg instinktene dine, morsinstintet er fantastisk
-pixie- Skrevet 2. august 2006 #33 Skrevet 2. august 2006 Snuppelupp er 6 mnd og vi samsover. Vi hadde ikke planlagt å gjøre det før hun ble født, var egentlig litt motstander av det. Men, vondt i magen og mye hyling - vips så var hun i sengen ja:o) Og det er supert synes jeg, lettvint og greit i forhold til nattamming - dessuten ser jeg at hun koser seg veldig med det. Vi fortsetter nok en stund til med det:o) Vi sover alle tre i dobbeltsenga, og skal vi hygge oss litt flytter vi henne over i vogna eller i egen seng;o)
Frysh Skrevet 2. august 2006 #34 Skrevet 2. august 2006 Jeg samsover enda med min gutt på 11mnd.,syns det er veldig koselig:).Men jeg må innrømme at det hadde vært godt å kunne sove alene fra jeg legger meg rundt 23 til morgenen(han kommer opp til meg rundt 2-3tiden,før det ligger han i sin egen seng) Men jeg kommer heller ikke å stresse med å få han til å sove i sin seng på natten,det kommer garantert å gå av seg selv etterhvert tror jeg..
nickoline og supermann Skrevet 2. august 2006 #35 Skrevet 2. august 2006 asma mente det da ikke vondt da..........
Anonym bruker Skrevet 2. august 2006 #36 Skrevet 2. august 2006 har merket at asma ofte svarer på slike spørsmål og sier hun ikke forstår folk som samsover eller legger barna sine kl 19 og sånt... synes det er litt unødvendig med slike svar når hovedinnlegger spør konkret om noe annet...
Chruo Skrevet 2. august 2006 #37 Skrevet 2. august 2006 hei! Jeg samsover med babyen ennå. Hun er nå 4 mnd. jeg sover bedre når hun ligger i senga, når jeg må nattamme.
pandabjørn Skrevet 2. august 2006 #38 Skrevet 2. august 2006 og du er så feig anonym at du ikke tør å stå for hvem du er ! kanskje jeg også skal begynne å være anonym så jeg slipperå få så jævelig mye pepper det har jeg ikke tenkt på hehe
jennifer Skrevet 2. august 2006 #39 Skrevet 2. august 2006 Jeg synes også at det går begge veier her, dere er ikke så snille mot Asma og Sander her heller synes jeg. Alle må jo få mene og skrive hva de vil Synes også at det og være Anonym er en uting, hvorfor bruker dere den knappen?
Marsmammaen Skrevet 2. august 2006 #40 Skrevet 2. august 2006 Tja... Storebror er tre og et halvt og ligger fortsatt største delen av natta sammen med oss... da han var baby var han ganske urolig, spiste veeldig ofte og sov kun korte perioder i strekk. Vi styrte i månedsvis for å få han til å sove i senga si.. Brukte en masse energi på noe som ikke gikk. Da han nærmet seg året ga vi opp.. lot han da sove sammen med oss og vi fikk et nytt liv! Vi var jo uthvilte, alle tre! Han la seg i sin seng om kvelden, da ogkom over til oss første gangen han våkna. Det gjør han fortsatt. Derfor har vi kjørt Lillebror i den rutinen at han skal sove i egen seng. Og det har hittil funka, heldigvis. Har rett og slett ikke noe særlig plass i senga til han... Spesielt nå når han er så liten og storebror lett kan legge seg oppå han. Når han blir litt større så håper jeg faktisk han kommer litt oppi til oss, han og... Er jo så koselig! Og de er små så kort tid at jeg gir gjerne plass til de i senga mi! Det er faktisk sånn (for de som er sååå imot samsoving) at noen unger får man bare ikke til å sove alene! Sånn er det bare. Unger er forskjellige. Og det er mye bedre å samsove og SOVE enn å ikke gjøre noen av delene!
pandabjørn Skrevet 3. august 2006 #41 Skrevet 3. august 2006 jennifer de bruker anonymknappen pga de er så feige at de ikke tørr i skrive nicket når de hetser folk her inne er nå min mening !!! var jo fint at du synes at de IKKE er snille mot meg da takk for støtten ) tror aldri man kommer i mål på denne tråden sukk
Guttemamma x 3 Skrevet 3. august 2006 #42 Skrevet 3. august 2006 Vi samsov ikke fra starten fordi vi hadde for smal dobbeltseng. Angrer på at vi ikke kjøpte større seng med en gang. Natta ble MYE bedre etter at vi begynte å samsove. Lillemann gikk fra å våkne 3-4 ganger om natta til 1-2 gang pr. natt. I tillegg kan jeg amme/putte i smokk nærmest i søvne. Det vi har gjort er å legge ham i egen seng om kvelden. 1. gang han våkner kommer han over i vår seng og sover resten av natta der. Nå er han 17 mnd. og han våkner et par netter i uka. Resten av nettene sover han hele natta i egen seng. Dette er den vanlige måten å gjøre det på i begge våre familier og ALLE barna flytter ut av dobbeltsenga etterhvert som de begynner å sove rundt. Noen barn sover rundt når de er 3 mnd. andre når de er 2 år. Hvis pappa'n vil at han skal ligge i egen seng så sørg for at senga står på hans side. Hvis den står på din side vil hun våkne oftere fordi det lukter melk. Pappa må da selvfølgelig sørge å løfte henne over til deg når du skal amme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå