Gå til innhold

Når sluttet dere med samsoving?

Anbefalte innlegg

Jenta mi er snart 8 uker og sover fortsatt mellom mamma og pappa. Pappa syntes vel det er på tide at hun ligger i egen seng, men mamma har litt vansklig for å legge henne bort :) Er jo så godt å bare kunne lukke opp øynene og kikke og se at alt er bra! Er vårt første barn så jeg er vel litt ekstra hønemor..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5785360-n%C3%A5r-sluttet-dere-med-samsoving/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det beste er å slutte med samsoving nå ikke vent for lenge med det ellers kommer du til å slite med å la henne ligge i sin egen seng !

jeg er også mamma for første gang og Sander har sovet i sin egen seng fra vi kom hjem fra sykehuset......

har bare ikke sansen for mammaer som samsover med babyen sine jeg...greit å la dem ligge sammen med oss om morran men ikke om natta....:(

Ærlig talt. hvis du ikke tåler å få svar som sier annet enn : "bare å samsove til ungen er 2 år" så får du ikke legge inn spørsmål her da. VI svarer da bare etter våre egne erfaringer og meninger! Og du spør jo om samsoving, og da svarer vi deretter. Syns absolutt ikke Asma var krass i det hele tatt. Hun fortalte at hun ikke samsovet og har da også svart på spørsmålet ditt.

Samme med oss.. Vi har heller aldri samsovet, og nå er lillegutt 5 mnd og elsker sengen sin. Legger han der hver kveld og han leker til han sovner.

Som du skriver i innlegget ditt.. hvis det er en grunn til at dere samsover som vi ikke vet om så får du enten oppgi grunnen da, eller vurdere utifra den grunnen hvor lenge dere vil samsove..

Annonse

jeg hadde ikke tenkt at hun skulle sove med oss, men etter et par dager så orket jeg ikke putte henne oppi sengen sin etter at hun hadde fått mat..såhun sov mellom oss..men vi sov ikke noe særlig godt..så jeg begynte å legge henne i sengen sin..og hun sov mye bedre...og vi fikk sove mye bedre..jeg ville prøvd haddejeg vært deg..jeg legger henne oppi der nårhun har sovnet...

Annonse

Steike så frekke svar du har fått!!!

Snuppa mi er 5 mnd og sover fortsatt i mammas seng:) - og det skal hun fortsette med så lenge vi nattammer. Jeg synes det blir for tungt å ta henne opp og ned i senga si når jeg ammer henne om natta. Jeg fullammer enda, og ammer tre ganger om natta.

Hovedinnlegger: Sov med jenta di du!! Det er koselig :) , og føles trygt for både mor og baby :)

Hvorfor er samsoving en uting??

Forskningen har kommet til at det ikke er noe økt fare for krybbedød.

Takk for koselige svar, dere andre :-)

Godt så lenge en nattammer ja. Tungvint å stå opp, hente henne, amme, og hun sovner alltid når hun får uppen, for så å bære henne bort i senga si igjen og da våkner hun sikkert. Er noe med det å se og kunne sjekke selv at alt er bra igjennom natten også. Hun ligger på egen dyne og de på sykehuset sa vi kunne ha henne mellom oss i dobbeltsenga, og det har hun gjort fra dag en pga de på sykehuset ville vi skulle det.

HI

Ja vi har også henne på en stor babydyne (80x100) som er brettet dobbelt, slik at hun kommer litt høyere enn oss.

De på sykehuset anbefalte samsoving til oss også. De flyttet sengene på barsel, slik at vi kunne sove med babyene våre uten at de skulle falle ut.

Vi har ikke sluttet med det ennå! Babyen er 6 måneder gammel, og jeg ammer fortsatt to - tre - fire ganger om natten. Vi sover formiddagslur sammen også, vi! Det er så koselig. :-)

Han ligger i sin egen seng til første nattmåltid, da henter jeg ham over til meg.

Det har hendt (sjelden) at han ligger såpass urolig om natten at jeg legger ham over i hans egen seng (som står helt inntil meg) for å se om han roer seg bedre da. Og noen ganger sovner han med en gang han blir lagt over dit. Hvis ikke, henter jeg ham bare tilbake igjen.

Det er ikke noe galt i å være hønemor, og ikke noe å bekymre seg for. De to eldste barna mine er voksne, og de trives godt i sengene sine. ;-)

Jeg ammer sønnen min på 7 mnd et par ganger hver natt. Etter første gang legger jeg ham tilbake i senga si. Etter andre gang tar jeg ham opp i vår seng, dvs fra en gang mellom 4 og 6. Der ligger han til vi står opp. Dette har jeg tenkt å fortsette med så lenge det gjør at han sover lenger om morgenen :-)

Min gutt er 6 mnd og vi samsover fortsatt. Hender seg jeg legger han over i hans egen seng igjen etter amming, men stort sett blir han i senga vår. Har ikke vært noe problem de gangene han har blitt lagt over i sin egen seng, så ser ingen grunn til å slutte med samsovinga før vi er ferdige med nattamming. Er jo så lettvint og koselig å ha han der!

Hei! gutten vår er 3 1/2 mnd. Vi samsover, og kommer til å fortsette med det til det føles naturlig å ikke gjøre det mer;) Han sovner fint i egen seng på kvelden, og så tar jeg han over til oss når han våkner på natten for mat.

Han ligger ytterst, men sprinkelsenga står som barriere på siden. Vi bretter en kant på saueskinnet, slik at han ikke triller over mot meg. Bruker egen dyne på han, bruker forresten enda vogndyne siden den er så liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...