Gå til innhold

Tatovering under 18 i Oslo?


Chriistina ~ 2pp

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om slike "shapper" som tar inn under 18? Jeg ser mange jenter her i byen som er to år yngre enn meg og de sier da at de har fått seg tatovering i Oslo.. Men hvor vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Trodde det var ulovlig og tatte de under 18 i norge jeg...

 

Dersom det stemmer hadde ikke jeg tort og ta hoss noen som gjore det, da er det vel ikke så nøye på reglene ellers heller tenker jeg...

Lenke til kommentar

Annonse

Det skal ikke være lov under 18. Og det er 18 års grense nesten overalt. Men hvis foreldre fysisk er med så er det mange som gjør det på de over 16 og 17!!

 

Jeg har funnet et sted i sandefjord, så jeg skal dit i morgen.. Skal ha på mage/hofta.. En slags sol hadde jeg tenkt meg.

Lenke til kommentar

jeg har for ikke så veldig lenge siden tatt en tatovering av en sommerfugl på hofte/magepartiet. Angrer litt nå som jeg kanskje får stkekkmerker senere i graviditetetn... tenk hvor fin den blir med et strekmerke rett gjennom den!! heheh

Lenke til kommentar

Huff, ja!!

Detter har jeg tenkt på Deniz, men det er ikke så lett for jeg vil bare ha der eller på korsryggen, men selvfølgelig er det noe negativt med å ta der og, hehehehe.. Det skal ikke være greit. Så nå sitter jeg her og egentlig ikke vet om jeg skal ta på magen eller på korsryggen. Så jeg vet ikke om det er noen som anbefaler det ene eller det andre her ute? Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar

Jeg har sittet å tenkt lenge nå og funnet ut at jeg kan ha tatoveringen bak på denenesiden på ryggen, litt mot den ene siden liksom! Jeghar nemlig klipt ut motivet jeg skal ha så jeg har prøvd meg fram, hehe

Lenke til kommentar

hehe..... deter nok lurt og ta det på et mindre utsatt sted enn magen ja..... eller i allefall vente til etter barnet slik at du vet hvor utsatt du er med strekkmerker....

 

t godtråd mot strekkmerker er hvetekim olje som er rik på e vitamin... ikke bare hjelper det å gjøre huden fleksibel, men den har hjulpet å redusere de strekkmerkene jeg har fra puberteten.........

 

Det er jo en ide uansett når og hvor du har tenkt å ta tatoo

 

Lenke til kommentar

Jeg har tatovering på magen.. I utgangspunktet så var den ganske søt og liten.. Men nå er den strekt, stor og jævlig! Så.. anbefaller ikke magen, hehe!

Lenke til kommentar

Nei.. Jeg har jo funnet et nytt sted nå som den kan bli ganske kul.. Takk for at dere advarer meg;) Jeg visste jo at den kunne bli rar etter svangerskap, men jeg har aldri vært gravid og da er det ikke såå lett å tenke seg liksom.

Lenke til kommentar

Annonse

tok tatovering da jeg og to veninner var 17. dro til moss han er profersjonell og er kjempe flink. det er jo et stykke utenfor oslo men man får tine med en gang og prisene er veldig greie!:)

Lenke til kommentar

Det er ingen lov i norge som sier at man ikke kan ta tatovering før man er 18, men de fleste sjapper vil ikke pg.a. egne grunnlag...

(Saksmål fra sinte foreldre osv)

Dette sier tatovøren til forloveden, og også mannen til 3 menningen min som også er tatovør...

Lenke til kommentar

Jo, man kan få epidural om man ahr på korsryggen. Jeg selv har det, legen sa at det ikke var noooooe problem. De stakk bare nåla mellom der det er tatovert og huden.

Jeg har sånn trible-greie da, så det er ganske masse "tomrom" mellom den.

MEN, anbefaler det ikke alikevell, fordi tattisn kan trekke seg så jævli ut når du har født. Blir dobbelt så stor. Kommer masse hud mellom blekket. Ser ikke spesielt pent ut. Å da må du på pinebenken igjen for å få fylt den ut. For det er PA I N å ta bakpå der!

 

Lenke til kommentar

Åja er det det, de som bestemmer det selv, selvfølgelig. Har ikke helt tenkt gjennom hvem som har bestemt det slik jeg.

 

Når jeg vurderte å få tatto litt tilbake i tid, så ringte jeg rundt å hørte, og da sa de at det var fordi når man er under 18 er det ikke sikkert man er ferdig fullvokst. Alltså de ville være på den sikre siden at de tok på noen der huden var ferdig strekt. Så da er det vel gjerne derfor de kan ( som lille_vb sier ) få saksmål av foreldre eller folk som feks må gå rundt med en stygg og strekt tatto.

 

Jeg ville foresten ta en sommerfugl på skulderen, der blir den jo ikke noe strekt eller noe. Tenkte også litt på korsryggen. Men nå har jeg lest at mange kan få en allergisk reaksjon som gjør at de klør veldig på tattoen. Men mannen her klør ikke noe på sin da, det gjelder jo bare noen. Men uansett er det ikke like sterkt ønske lenger, er ikke så viktig liksom, selvom det er stilig da.

Lenke til kommentar

Til nyttårbarn: Jeg har ikke tenkt til å ta i korsryggen heller;) Jeg skal ta på siden av ryggen.

 

Jeg fikk ikke tatt idag allikevel, men skal ta i Oslo på fredag!!

Lenke til kommentar

Må bare legge inn en ting i denne debatten:

 

Man skal i alle fall ikke ta tatoering når man er gravid!!!!!

 

I samtlige av de tatoeringsstudioene jeg har vært i har det vært kryss over en gravid dame med tekst under som lyder noe slikt som: Vi tatoerer ikke gravide og ammende!!! Det sier seg jo selv da!! Vent nå til svangerskapet og amminga er over før dere tenker på tattis!!! Da vet dere hvor strekkmerkene er også....

Lenke til kommentar

Den hadde jeg ikke hørt før, innterisant. Men hvorfor skal man egentlig ikke tattovere seg da? Er sikker en selvfølge, men jeg klarer ikke å tenke meg til det jeg.

Lenke til kommentar

Er vel mange grunner til det:

 

-fargen kan gå i blodet og dermed over til fosteret (og det sier seg selv at ikke er bra)

-innfeksjoner kan oppstå (med feber osv), noe som er greit å unngå i svangerskapet

-kroppen er i en annen situasjon enn vanlig og det vil derfor ta lenger tid før tatoeringen gror - noe som igjen fører til større sjanse for komplikasjoner (som infeksjoner osv) og arr.

 

Sikkert mange flere grunner også - ring et tatoeringsstudio å hør. De vet sikkert flere grunner til at det ikke skal tatoeres under svangerskapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...