Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillejenta er 2,5 mnd og fant totten sin her om dagen. Hun har holdt på å kave fælt med hele hånden i munnen, og hun har vært skikkelig frustrert. Vi har hele tiden forsøkt å dytte inn smokken, men den kommer ut igjen i en voldsom fart. Nesten så hun brekker seg når vi prøver med den.

Pappan er lite happy for det med totten. Han har en datter fra tidligere som holdt fast på totten til langt oppi skolealder. Han sier at vi må forsøke med smokken når vi ser at hun tar totten, men jeg har så vondt av henne når hun brekker seg og tydelig viser at hun ikke vil ha den. Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La henne ta totten.

Har selv vært totte-barn, ingen skade skjedde :)

Skrevet

Nei, det eneste er at tannstillingen kan bli veldig skjev. Datteren til mannen min har fått overbitt pga dette. Det kan jo selvsagt fikses på, da...

Skrevet

Samme "bekymringen" hadde vi med snuppis. Han tok ikke sutten og begynte med tommel. Har en niese som er 4 år og sutter på tommel hele tiden, ville ikke at det skulle skje med snuppis. Men klarte heller ikke å ta den ut av munnen hans, da det var det eneste som trøstet han. Men så plutselig en dag da han var ca 5 mnd skjønte han poenget med sutten og nå er det mindre sutting på hånd og tommel. Mange sutter også på hånd/tommel bare en kort periode, så det trenger ikke å bety at hun blir et tommelbarn. Må tilføye at vi begynte å "leke" med sutten og ikke bare putte den inn, for da brakk han også seg. Litt etter litt ble sutten da akseptert.

Lykke til! :o)

Skrevet

Hehe - jeg brukte den leeenge jeg da. Sluttet offentlig da jeg begynte paa skolen. Og etterhvert bare naar jeg la meg paa kvelden. Koste meg skikkelig :o)

Skrevet

...ikke noe feil med tennene.. Men pappa paastaar at den ene tommelene er mindre enn de andre, for jeg har "sutta opp den"

Skrevet

Jeg skrev akkurat et innlegg om totting her, og tro meg; totting gjør noe med en. Jeg er nå i 30 årene og totter enda.. Helt forferdelig. En blir avhengig.

Skrevet

Synes du skal la henne få beholde den kosen med totten jeg. Har hørt at smokk faktisk kan gi verre tannstillingsfeil, uten at jeg vet om det er "fleip eller fakta". Har selv to jenter, og ingen av dem har ville ta smokk, så jeg ville ikke tvinge det på dem. Eldstemor er nå snart 4 år, og bruker koseklut, men den er kun fremme når hun sover eller kjører bil, ellers vil hun ikke ha den. Minstemor på straks halvåret har suttet på totten helt siden hun ble født (har faktisk ul-bilde både av henne og eldstemor der de sutter på totten i magen min :) ) Smokken synes hun er grei å leke med, men sutte på den, nei takk. Hun sutter ellers bare på totten når hun sover, ikke ellers... Spennende å se hvor avhengig hun blir av den - mormoren hennes slet med tottesuging til hun begynte på skolen, så kanskje det er arvelig betinget, ikke vet jeg...

Skrevet

*dytter*

til evina

Skrevet

vi annskafet oss en liten tutt, (nuk) slik at han ikke skulle brekke seg.

Han vil fortsatt ha totten men vi drar den utt og stapper inn smokken.

Han er nå 6 måneder å bruker smokken mer enn totten men må fortsatt dra ut totten å inn me smokken.

Er mye lettere å venne dem av med smokk.

Mannen min brukte totten til han ble far selv han, så her i huset får ikke mini lov til d ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...