Anonym bruker Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 Og lurer på : Er det noen her som har fått etableringslån/startlån av kommunen?? Sitter samtidig med gjeldsordning som er ferdig om et års tid. Noen i samme situasjon? Eller vet noe om det? Har lest at man kan få startlån selv om man er under gjeldordning, men han på kommunen jeg snakket med virket ikke like sikker
Anonym bruker Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 I utgangspunktet kan man vel ikke stifte ny gjeld i gjeldsordnings-perioden, men tror det er litt opp til namsmannen om du får ta opp startlån eller andre lån. Hvis du ikke tar i for mye på hvor mye du vil låne og kan argumentere for at du må ut med like mye i leie for tilsvarende bolig burde det vel være mulig, du skal jo klare å bygge deg opp igjen økonomisk, og eie er som regel bedre enn å leie, men ta GOD høyde for renteøkning.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2006 #3 Skrevet 1. august 2006 Takk for svar. Det var egentlig det jeg håpet på, at namsmann har noe han skulle ha sagt Pratet med han i sta, og han sa at i utgangspunktet må alle kreditorer samsvare for at jeg kan ta opp startlån. Men... nå bor vi på et lite sted, og her er ingenting å leie for en mor med flere barn ( kun små leiligheter innemellom), så jeg håper det er mulig han kan hjelpe meg litt på vei. (en kjempeålreit namsmann forresten, så det er lov å krysse fingrene)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå