Håp. Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 Har strevet litt med tilvenning og gav litt opp. Tenkte vente til hun ble litt større. Men så satt den plutselig som støpt! Det er to dager siden. Har mye glede av detbåde prinsessen og foreldrene, hehe... Mor var lei av at puppen var smokk... Hun er 1 måned gammel.
nickoline og supermann Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 grattis. hvor gammel. samme "problem" her
Håp. Skrevet 1. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2006 Hun er en måned. 5 uker til fredag. Din da?
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 Så deilig, her tok det nærmere 6mnd:)
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 her tok hun den ordentlig og ble avhengig av den da hun var ca 8 uker:)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2006 #7 Skrevet 1. august 2006 Jenta mi tok plutselig smokken på kveldstid da hun var 6 mnd! ganske deilig i grunnen...selv om jeg ikke syns hun skal bli en "smokk-unge" i all evighet...store unger med smokk er så stygt syns jeg.
Håp. Skrevet 1. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2006 Enig i det. 3-4 åringer som skravler med smokken i munnen er ikke så kult. Men, den tid den sorg. Skal nok få vennet henne av med det når den tid kommer. Lettere å venne av med smokk enn med tommel. - Ref. annet innlegg her fra en mamma som suger tott fremdeles! Jeg suget selv på tott til jeg var 6 år, fikk betennelse i fingeren og greier. Vil ikke at jenta mi skal det, vet du :-)
MintCondition Skrevet 1. august 2006 #9 Skrevet 1. august 2006 Hihi, jenta mi tok også plutselig smokken! Hun er 6 1/2 mnd nå, var vel nærmere 6 mnd da den plutselig "satt". Hun vil bare ha den når hun skal sove om kvelden, og i bilen, helt greit gitt...er nok lettere å kaste smokken enn å kaste tommelen, var selv en "totter" til jeg var 6 år. Hehe.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2006 #10 Skrevet 1. august 2006 Voldsomt til begeistring for denne smokken da, folkens. Erter vel på meg noen nå, men at det skal være så "hipp hurra" og "endelig!!!" for at babyen deres tar smokken... Jeg har selv to små, og ingen av dem bruker smokk. Eldste bruker koseklut når hun skal sove og på bilturer, ellers ikke, hun bestemmer selv når "kofla" skal frem. Har prøvd med begge å få dem til å ta smokk, men da begge to vegret seg, lot jeg det rett og slett være - vil de ikke, så er det jo deres valg, vil ikke tvinge på dem smokk hvis de ikke vil ha...Minsten koser seg med dyna si når hun sover, klemmer hånda rundt den, og av og til er totten i munnen. Så det går nok an å få småttingene til å trives uten smokk også, selv om den er en grei avlaster når mors pupp fungerer som smokk!
MintCondition Skrevet 1. august 2006 #11 Skrevet 1. august 2006 Må bare svare på denne...selv om jeg egentlig har sagt mitt litt lengre oppe Jeg tror ikke man kan "tvinge" et barn til å ta smokken, enten så gjør de det, eller så gjør de det ikke. Hva de bruker for å finne roen når puppen ikke er tilgjengelig er i grunnen likegyldig, om det er en klut, en bamse, eller en smokk. Så om barnet endelig finner denne tingen, og det tilfeldigvis er en smokk og ikke et teppe eller bamse eller annet, så er det faktisk litt "hurra" i min bok ihvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå