Gå til innhold

Skjedefremfall og knipeøvelser!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et litt pinlig problem... Etter fødselsen for 5 uker siden har jeg fått skjedefremfall. Det er skikkelig ekkelt og føles som om jeg har en OB som er på vei ut. Har vært hos en gynekolog som tror at det vil rette seg av seg selv, hvis ikke blir det operasjon. Han anbefalte meg å gjøre daglige knipeøvelser, noe jeg virkelig prøver. MEN DET ER SÅ VANSKELIG!!!!! Jeg kniper og kniper. Jeg kniper når jeg ligger, når jeg sitter, når jeg tisser, når jeg ammer - ja stort sett hele tiden. Men skjeden henger like godt ut den! Jeg har forsøkt å putte inn en finger i skjeden og knipe, bare for å se om jeg gjør det riktig, og jeg kan så vidt kjenne at jeg kniper. Jeg greier heller ikke å knipe av urinstrålen når jeg tisser. Er det noen som har noen gode råd om hva som kan gjøres???

Jeg har forresten forsøkt meg på et par samleier med min mann, det var ikke vondt eller noe slikt, men jeg følte at jeg var litt vid nedentil og så kom det "prompelyder" under akten. Ikke det at det er så ille, men jeg kunne godt tenke meg å føle "at han var der inne" for å si det slik (han har ikke liten penis)...

Håper noen har noen gode råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det likedan. Det gikk mange uker før skjedefremfallet rettet på seg og det er normalt. Jeg merket det ikke så mye når jeg var hjemme, men når jeg gikk tur så kjentes det ut som hele ruklet var på vei ut.

Det har rettet gradvis på seg, tror det gikk 2-3 mnd før det var nesten helt borte. Jeg har ikke vært flink å trene skjedemuskulaturen og fikk dessuten beskjed om at jeg trente feil. (Gikk til manuell terapeut pga bekkenløsning etter fødselen.). Han lærte meg hvordan jeg skulle knipe og det ble bedre.

Ta det med ro, ting ordner seg, men er det fortsatt vanskelig å knipe etter noen mnd så ville jeg tatt kontakt med lege eller annet fagpersonell. 5 uker etter fødselen er ikke så lang tid.

Skrevet

Dette er som å lese hvordan jeg hadde det etter fødselen. Kjentes ut som alt var på tur ut, og det var vanskelig å knipe av tissinga.

Jeg fortsatte å knipe så ofte som jeg husket på det. Etter ca 3 mnd var jeg tilbake til normalen:) Har nå ett flott sexliv og lekker kun litt når jeg nyser noen ganger:)

Skrevet

Takk for oppmuntrende svar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...