Anonym bruker Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 Er det greiest med sandaler eller er kanskje tøfler best?
Luca Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 Når det gjelder innesko, bruker vi bare tøfler som Robeez, Tinyzone osv. Det kan ikek vare bra å gå rundt i sandaler hele dagen, når de i tillegg bruker sko ute. Har snakket med fysioterapaut og i skobutikker ang dette. De anbefaler slike tynne tøfler, for da får barnet brukt foten naturlig.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 1. august 2006 #3 Skrevet 1. august 2006 Vi fikk anbefalt sandaler av fysioen til snuppa vår. Hun er bare 9 mnd nå, så nå er det ikke aktuelt, men når hun skal begynne å gå. Vet ikke hvor gammel barnet ditt er, men fysioen mente at det var best for barn som skal lære å gå, å gå i sandaler fordi de gir best støtte til foten. Alternativt bør dem gå uten noen ting (bar fot). Men det kan vel bli litt kaldt for dem i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 Ok. Takk for svar.Hun er straks 1 år,men begynner ikke i b.hage før i januar
Luca Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 Da jeg fikk min første for 17 år siden, ble det anbefalt å ha sko som støttet godt med en gang de reiste seg. Nå anbefales det å ha sko så lite som mulig på bena, og sko er kun som en beskyttelse for foten når vi er ute(går liksom ikke å gå barbeint i snøen feks:-) Så mulig det er forskjellige teorier ute å går, men de jeg har snakket med og lest, sier at foten skal ha mest mulig naturlig mulighet til å bevege seg...altså sko minst mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå