Gå til innhold

sko til barnehagestart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greiest med sandaler eller er kanskje tøfler best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder innesko, bruker vi bare tøfler som Robeez, Tinyzone osv. Det kan ikek vare bra å gå rundt i sandaler hele dagen, når de i tillegg bruker sko ute. Har snakket med fysioterapaut og i skobutikker ang dette. De anbefaler slike tynne tøfler, for da får barnet brukt foten naturlig.

Skrevet

Vi fikk anbefalt sandaler av fysioen til snuppa vår. Hun er bare 9 mnd nå, så nå er det ikke aktuelt, men når hun skal begynne å gå.

Vet ikke hvor gammel barnet ditt er, men fysioen mente at det var best for barn som skal lære å gå, å gå i sandaler fordi de gir best støtte til foten. Alternativt bør dem gå uten noen ting (bar fot). Men det kan vel bli litt kaldt for dem i barnehagen.

Skrevet

Ok. Takk for svar.Hun er straks 1 år,men begynner ikke i b.hage før i januar

Skrevet

Da jeg fikk min første for 17 år siden, ble det anbefalt å ha sko som støttet godt med en gang de reiste seg.

Nå anbefales det å ha sko så lite som mulig på bena, og sko er kun som en beskyttelse for foten når vi er ute(går liksom ikke å gå barbeint i snøen feks:-)

Så mulig det er forskjellige teorier ute å går, men de jeg har snakket med og lest, sier at foten skal ha mest mulig naturlig mulighet til å bevege seg...altså sko minst mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...