Gå til innhold

Hvordan innarbeide fast føde? Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er mange her inne som er oppe i flere måltider allerede når baby er 3-4 mnd. Vel, mini er 5 mnd og vi har strevet med grøt de siste 14 dagene. Han spiser nå 10 små t-skjeer. I denne farten kan vi være heldig om han spiser middagsmat i konfirmasjonen sin, he he!

Gode tips til å få fortgang og tips til hvordan innføre måltid nr 2 og 3, og når.

Må legge til at mini er god og rund, spiser godt med mme, lider ingen nød mao :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mitt beste tips er å ikke stresse med det...

Vi begynte tidlig med grøt,og det ble bare tull. Skjønte ikke poenget.tok vel opptil 1,5 mnd før han gapte stort og svelget uten klin.nå spiser han masse:) Så det kommer,men noen babyer trenger litt mer tid før de er klare for fast føde.

Så bare gi han det han vil ha så kommer det.

Lykke til

Skrevet

Helt enig med mamma`n til Daniel. Ta den tida dere trenger. Noen barn trenger rett og slett litt lenger tid på å fatte poenget. Bare fortsett å gi han sånn som du gjør nå, og plutselig spiser han som en proff:)

Jeg hadde ventet med flere måltider til han hadde skikkelig dreisen på spisinga, og hadde vært oppe i full porsjon en stund. Da vil det gå mye enklere med neste måltid. Så lenge han legger godt på seg lider han jo ingen nød:) Mat skal de få spist nok av, men den tida de ligger i armkroken med flaska er så altfor kort!

Skrevet

Tusen takk for svar damer!

Slapper litt mer av nå!

Skrevet

Det er ikke meningen man skal være oppe i fulle måltider da de er 6 mnd - man har da faktisk hele det andre levehalvår for barnet og introdusere mat på - så ta det med ro. Er ikke sikkert babyen din er klar enda. Forsett med det babyen vil ha. Etterhvert ser du at interrsesn blir større, men du kan jo prøve litt potet el gulrotmos, kanskje det faller bedre i smak- man må ikke begynne grøt.

min gutt på snart 7 mnd er ikke interesser i grøt så vi har lagt det på hylla inntil videre.

Det er bra du slapper av etter svar fra de andre damene her inne da. det kommer etterhvert - helt sikkert

Skrevet

Tusen takk til deg også Blomman!

:o)))

Skrevet

Har du prøvd med litt frutti på grøten? eller gulrotmos for eks? morsmelk er jo så søtt så kan hende din lille elskling synes grøten smaker for salt vettu.. Uansett så er det sikkert ikke noe å haste med hvis babyen virker fornøyd og legger godt på seg..

Skrevet

Det er jo helst anbefalt å vente med graut til dei er minst 4 mnd...

Eg har gitt gutten min samme lille porsjon i ein måned no (ca 30 ml vatn eller mm i grauten), og det gjekk treigt. Då fekk han graut etter å ha fått mm (på flaske). Han fekk også litt purè sammen med grauten, ellers hadde eg fått i han endå mindre.

No er han 5 1/2 mnd og forrige dagen begynte eg å gi han graut istedenfor melk, og han åt ein heil porsjon uten problem :) Og etter berre to dager med berre graut har han no også begynt å gape skikkelig.. før berre lepja han det i seg..

Så her hjalp det iallfall å tilsette purè, og det hjalp veldig å gi kun graut uten å få melk først :)

Synest ikkje det er nokon hast å få dei til å ete meir endå, har jo god tid til å innføre nye matvarer og måltider :)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for enda flere flotte svar!!!

Alt dere vet damer ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...