Gå til innhold

Ranveig R, Luca & andre som bruker Holle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal begynne med grøt nå, har kjøpt Holle (økologisk, og anbefalt av så mange her inne). Har forstått det slik at de fleste av dere bare bruker vann, og ikke vann + melk? Erstatter dere bare melkemengden med vann?

Og - er ikke Hollegrøten jernberiket, slik andre grøter er? Får babyen i seg nok jern da? Bare lurer, er bekymret for det meste, jeg.. :-)

Har dere "alltid" noe frukt el.l i grøten, eller serverer dere den også "bar", dvs uten noe oppi???

Håper dere kan svare (gjerne mange svar, så jeg ser hva flertallet gjør)

Uvitende førstegangsmamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med Holle grøt. Da pumpet jeg meg og blandet den med mm. Du kan blande den båre med mm, mme og vann.

Tror ikke den er jernberiket nei, men dersom du bruker Hirse grøten så er hirse naturlig rikt på jern. Blander du med Nan2 så er det jo bra med jern i det.

Hadde av og til frukt i og av og til ikke.

Skrevet

Jeg bruker Holle grøten,blander den bare med vann-også ammer jeg etterpå (noen ganger før) Vann mengden varierer,jeg spurte på helsekost butikken og de sa at jeg bare skulle blande den til den konsistensen jeg ville ha det.

Jeg blander den med hjemmelaget frukt pure som mango,eple,pære og aprikos (svisker hvis magen er ugrei)

Jern er naturlig i kornet fikk jeg vite fra Luca,så da stoler jeg på det:o)

Skrevet

Vi blander kun med vann, bruker ikke melk. Og siden småen ikke var så glad i tran, så kjøpte vi D-dråper som vi blander sammen med litt olje.

(Ranveig R er på ferie for øyeblikket, håpet at svar fra mannen blir godtatt)

Skrevet

Hi,hi....sniker deg inn mens mor er på ferie:o)

Skrevet

Hei

Her blander vi kveldsgrøten med mme. Gir grøt ca. midt i mellom 2 mm måltider.

Formidagsgrøten/frokost der blander vi kun med vann enda, får ca. halvporsjon av hva hun får til kvelds. Blir 6 mnd. om 1 uke.

Vi blander kveldsgr5øten med mme i håp om at det skal mette mer enn bare å blande med vann. Fra og kun spise 1 gang om natten ble det plutselig både 2 og 3 ganger så det voirket som hun trengte mer mat. Var akkurat fylt 5 mnd. da. Jeg bruker mme da jeg ikke får pumpet så mye at jeg får til grøten av mm.

Skrevet

Vi blander med mme-pulver og vann, men de fleste her inne blander kun med vann har jeg inntrykk av. Man ammer jo eller gir mme i forbindelse med måltidet, så det går jo for det samme.

Når vi er opp i full porsjon blir det:

et par dl kokt vann

blander ut 3-4 måleskjeer mme-pulver(Holle har også) som gjør at det da blir 50/50 med vann og melk som det står på pakken

blander så ut med grøtpulver og har i en dasj god olje

koker og moser svisker og aprikos(hver for seg) som jeg kjører med mixer og fryser ned i isterningsbrett. Tar opp og har i grøten.

Holle inneholder kort som har naturlig jern i seg, og med c-vitaminer som feks i aprikoser så taes jernet bedre opp også.

Skrevet

Jasså du, så du trur eg ikkje følger med? Hehe... Dette må jo berre kommenterast ;o)

Vi blandar (som han sa her) berre med vatn + eventuelt litt olje og d-dråpane. Ammar stort sett rett fr eller etter måltidet uansett.

Vi blandar aldri med frukt, for trollet ville ikkje ha grauten dei gongane eg har prøvd å blande litt. Han tar helst både grauten og frukta bar. Den er ikkje jernberika nei, men i følge dei som lagar grauten så er kornet så lite behandla at det framleis har eit akseptabelt jerninnhald. Uansett så lever jo ikkje ein baby på graut aleine.

Skrevet

Stakkars mannen din, fikk så mange kommentarer han at han ble helt borte gitt:-)

Skrevet

det gjelder alle hollegrøtene ja? Jeg bruker fullkornsgrøten. Blander med vann:)

Skrevet

Jeg gir holle grøt blandet med prosobee(mme basert på soya),siden sønnen min er allergisk mot melk.Jeg ammer også men blander med prosobee for at den skal mette mer og for å venne han på smaken av soya.Siden det sikkert blir mye soya på han fremover..

Skrevet

eg blandar berre med vatn, men bruker mykje mindre vatn enn det som står på pakken - guten min liker litt fast graut. Han får d-vitamindropar og ei teskei solsikkeolje i grauten, og eit lite kaneldryss oppå. Av og til litt blåbær eller anna frukt oppi, men han et han like gjerne "bar":).

Skrevet

Det jeg har skrevet gjelder alle typene ja, og de fleste her blander med vann bare....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...