Anonym bruker Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Jeg og barnefaren skal flytte fra hverandre. Vi er igrunn blitt enige om 50/50 deling, men har jeg da rett på noen stønad eller bidrag fra han? Jeg tjener kun 250000 i året, mens han tjener nesten 450000. Må det være 60/40 deling hvis jeg skal ha rett på overgangsstønad? Jeg spør fordi jeg er arbeidsledig og ikke tjener all verden for tiden, derfor må jeg prøve å få utbetalt det jeg kan. Takker for svar!!
Gjest Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 ja du må del 60/40 til din fordel hves du ska ha nåkka fra staten. koffer ska du del egentli? vil gjerne hør litt om det hves dt ikke e deg i mot.. har du ikke født og eller ikke skreve under på delt foreldre ansvar e det ingen som kan be deg del 50 / 50... syns du ska ha omsorg og ansvar sjøl eg.. det e da veldi tongvindt for deg og ongen.. har bekjente som har det sånn og ongan føl seg om pakkesel. men men... pip svar hvis du vil da:) kan svar på veldi mye for eg har undersøkt overalt om rettighetan mine, og har alt på stell etter snart ett år med sjekking,e veldi villi tell å del,for eg unn ingen det samme stresse for å finn ut av alt.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2006 #4 Skrevet 31. juli 2006 Jeg fødte i 2004, men har ikke skrevet under noe ang delt ansvar. Jeg kunne egentlig tenkt meg å hatt gutten min mere enn 50%, men faren vil dette. Han er veldig flink og tar ansvar, så jeg synes jeg bør gjøre det sånn. Men han reiser endel i jobben sin, så jeg kommer nok til å ha han mere enn 50% likevel tenker jeg. Må vi ikke gjennom rettsak hvis jeg nekter han 50/50?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2006 #5 Skrevet 31. juli 2006 Nei det må dere ikke. 50/50 er ikke "normalen". Det er en ordning som foreldre som går veldig godt over ens velger selv. I en rettsak blir det aldri dømt 50/50... det er ikke lov...
Gjest Skrevet 31. juli 2006 #6 Skrevet 31. juli 2006 hvis du har hele ansvaret selv og er sikker på dette, ring ligningskontoret og hør, få dem til å sende deg dette skriftelig snarest. ikke del omsorgen med han. tenk på ongen. det lureste e å la ongen ha en fast,rolig og trygg heim alle dagan hver uka, og la barnet reis på helgebesøk tel farn og en dagstur en dag i uka. han kan ta deg tel retten men en dommer legg seg ikke borti delinga av daglig omsorg hvis du har hele ansvaret alene. det her veit eg e sant. det e en betingelse ved deling av daglig omsorg og det e at foreldran må vær enig, kun snakk om alt vedrørende ongen og det bør vær stabilt at det e 50 / 50. deet e det ikke hvis farn reis en del. bruk det som argument, og at du ikke får bidrag eller overgansgsstønad eller barnetrygd for to hves du del. la han heller,- dog uten avtale ha barnet ekstra no og da. når farn tar initiativ tel det. når du har ansvaret aleina kan du nekt å skriv under avtale sjøl om han tar deg tell mekling. eg anbefal deg å ikke skriv under avtale da den her e bettanes. skriv du under på avtale for at du bi pressa av meklern, MÅ DU begrens den tell 6 mnd eller TOPPEN 12 mnd så dåkk får prøvd litt ut korsn det funger for ongen. ka vess ho ikke vil vær der når du ikke e der, ska du la han press deg og ongen til å ta ongen med seg da?? har ei venninna som ser at datra hylskrik annahver helg og en dag i uka pga avtalen. la det vær punkta i avtalen som sei at du har ho vess ho e syk,hves ho ikke vil dit osv. at det her ikke e nå tvangs greier.. forstår du ? tenk deg nøye gjennom alt som kjæm fremover. e dt nå eg ikke har svara på eller nå anna du lur på? klem
pace Skrevet 31. juli 2006 #7 Skrevet 31. juli 2006 Med 50/50 deling kan du fortsatt søke barnebidrag. Og ved store lønnsforskjeller, eller lave inntekter får man dette. For å få overgangsstønad må man ha hovedomsorg.
Ella28 Skrevet 31. juli 2006 #8 Skrevet 31. juli 2006 Må dere ikke til mekling på familievernkontoret ved et brudd? Du kan jo ta opp spørsmålet om hvor mye det blir praktisk mulig for han å ha barnet deres,og vise til hvor mye han vanligvis reiser i jobben? Du bør ihvertfall ikke skrive under en avtale om 50/50 hvis du vet du blir sittende med mer i praksis,og du taper endel på det økonomisk. Ikke la deg presse til en avtale du ikke er enig i;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå