Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefaren skal flytte fra hverandre. Vi er igrunn blitt enige om 50/50 deling, men har jeg da rett på noen stønad eller bidrag fra han? Jeg tjener kun 250000 i året, mens han tjener nesten 450000.

Må det være 60/40 deling hvis jeg skal ha rett på overgangsstønad?

Jeg spør fordi jeg er arbeidsledig og ikke tjener all verden for tiden, derfor må jeg prøve å få utbetalt det jeg kan.

Takker for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja du må del 60/40 til din fordel hves du ska ha nåkka fra staten. koffer ska du del egentli? vil gjerne hør litt om det hves dt ikke e deg i mot..

har du ikke født og eller ikke skreve under på delt foreldre ansvar e det ingen som kan be deg del 50 / 50... syns du ska ha omsorg og ansvar sjøl eg.. det e da veldi tongvindt for deg og ongen.. har bekjente som har det sånn og ongan føl seg om pakkesel. men men...

pip svar hvis du vil da:) kan svar på veldi mye for eg har undersøkt overalt om rettighetan mine, og har alt på stell etter snart ett år med sjekking,e veldi villi tell å del,for eg unn ingen det samme stresse for å finn ut av alt.

Skrevet

Jeg fødte i 2004, men har ikke skrevet under noe ang delt ansvar. Jeg kunne egentlig tenkt meg å hatt gutten min mere enn 50%, men faren vil dette. Han er veldig flink og tar ansvar, så jeg synes jeg bør gjøre det sånn. Men han reiser endel i jobben sin, så jeg kommer nok til å ha han mere enn 50% likevel tenker jeg. Må vi ikke gjennom rettsak hvis jeg nekter han 50/50?

Skrevet

Nei det må dere ikke. 50/50 er ikke "normalen". Det er en ordning som foreldre som går veldig godt over ens velger selv. I en rettsak blir det aldri dømt 50/50... det er ikke lov...

Skrevet

hvis du har hele ansvaret selv og er sikker på dette, ring ligningskontoret og hør, få dem til å sende deg dette skriftelig snarest.

ikke del omsorgen med han. tenk på ongen. det lureste e å la ongen ha en fast,rolig og trygg heim alle dagan hver uka, og la barnet reis på helgebesøk tel farn og en dagstur en dag i uka. han kan ta deg tel retten men en dommer legg seg ikke borti delinga av daglig omsorg hvis du har hele ansvaret alene. det her veit eg e sant. det e en betingelse ved deling av daglig omsorg og det e at foreldran må vær enig, kun snakk om alt vedrørende ongen og det bør vær stabilt at det e 50 / 50. deet e det ikke hvis farn reis en del. bruk det som argument, og at du ikke får bidrag eller overgansgsstønad eller barnetrygd for to hves du del. la han heller,- dog uten avtale ha barnet ekstra no og da. når farn tar initiativ tel det. når du har ansvaret aleina kan du nekt å skriv under avtale sjøl om han tar deg tell mekling.

eg anbefal deg å ikke skriv under avtale da den her e bettanes. skriv du under på avtale for at du bi pressa av meklern, MÅ DU begrens den tell 6 mnd eller TOPPEN 12 mnd så dåkk får prøvd litt ut korsn det funger for ongen. ka vess ho ikke vil vær der når du ikke e der, ska du la han press deg og ongen til å ta ongen med seg da??

har ei venninna som ser at datra hylskrik annahver helg og en dag i uka pga avtalen. la det vær punkta i avtalen som sei at du har ho vess ho e syk,hves ho ikke vil dit osv. at det her ikke e nå tvangs greier.. forstår du ?

tenk deg nøye gjennom alt som kjæm fremover.

e dt nå eg ikke har svara på eller nå anna du lur på?

klem

Skrevet

Med 50/50 deling kan du fortsatt søke barnebidrag. Og ved store lønnsforskjeller, eller lave inntekter får man dette. For å få overgangsstønad må man ha hovedomsorg.

Skrevet

Må dere ikke til mekling på familievernkontoret ved et brudd? Du kan jo ta opp spørsmålet om hvor mye det blir praktisk mulig for han å ha barnet deres,og vise til hvor mye han vanligvis reiser i jobben? Du bør ihvertfall ikke skrive under en avtale om 50/50 hvis du vet du blir sittende med mer i praksis,og du taper endel på det økonomisk. Ikke la deg presse til en avtale du ikke er enig i;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...