Gå til innhold

til puerto rico med gutt 6mnd, erfaring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til puerto rico i des da er gutten min 6mnd,noen som har råd/tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Anny!

vi skal reise til Puerto Rico 6. Desember. Vårt barn vil da være i overkant av 3mnd.

Jeg tenker allerede på hvordan vi skal gjøre det praktisk, både med tanke på reise, vogn, sol osv.

Deler gjerne tanker med deg.

Hilsen Cecilie (22)

Skrevet

Er det ikke mye bakker og trapper i Puerto Rica - med tanke på vogn, mener jeg?

Har tenkt tanken på å dra selv, men.....

Skrevet

det er endel trapper osv der. men det er også den plassen hvor det er ganske variert. det er litt by med butikker og fin strand. sku vi dra et sted som f.eks. bahia feliz, så er det jo bare strand eller hotellet. vil gjerne ha muligheten til å gå litt rundt, så vi ikke bare blir hengende på stranden med den lille :)

Gjest Mamsidaisy
Skrevet

Vogn: ta med en god og stabil vogn (trappene, vet du), parasoll som kan skyves i alle retninger og myggnett. Det er en kjempefin strandpromenade som går fra stranden i Puerto rico til Amadores-stranden. Fantastisk utsikt, fint og lett å gå (ikke trapper her) og så er Amadores-stranden utrolig fin. Ca 20 minutter å gå, tror jeg.

Mat: pupp går fint, eldre barn har jeg tatt med grøt til, kjøpt middagsglass der

Flyreise: en pupp på take-off (forhåpentlig sovner baby) og en pupp på landing, så unngår du vondt i ørene. Vil ikke småen ha pupp, bruk sutten. Er ofte småkjølig/trekk på fly, så jeg kler godt på og skreller heller av et par plagg dersom temperaturen endrer seg. Har ofte reist i ullbody/stillongs om vinteren, så slipper det å bli klamt..

Bleier: for en ukes tur tar jeg gjerne med bleier. Går også å kjøpe der, men ganske dyrt. Pampers heter forresten Dodot i Spania.

Babypakke: pleier å bestille stol & seng via reiseselskapet. Fungerer fint. (Vogn kan imidlertid være ganske skranglete greier) Tar med kosebamse og et lite laken så det lukter kjent i sengen.

Pleier også å ha med 2 helsetepper, et for inne og et for utebruk.

Lek:Er barnet i "ligge-stille-på-gulvet-og-leke"-alderen har jeg brukt et av hotellets badehåndklær til det, eller tatt med et lite leketeppe. Kan være ganske kjølig på gulvet for de minste om vinteren, så godt å ha en god og myk dress på inne selv om det er varmt ute.

Sol: så små barn skal jo ikke ha sol på huden. God solhatt + langermet/lange benklær går bra. Kjøper også med solkrem hjemmefra (anbefaler Eucerin sin "junior 25 solfaktor med fysisk solfilter, forresten) så jeg vet hva jeg får. Hel badedrakt med solfaktor finnes jo også, bl.a. fra www.sunwear.no - kan jo vurderes dersom man reiser ofte. Da min eldste var 6-mndr kjøpte jeg str 2 år og det fungerte fint til han var 2, brukt den mye + capsen som hører til er super. Da han var 3 oppgraderte vi til str 5 år og ny caps :-)

Puhh... det var det jeg kom på i farta. Gled dere til tur :-)

Skrevet

Takk for gode råd. skal prøve å følge opp. Men jeg lurer, dette med bading. Kan babyen være med å bade, da både med tanke på basseng og hav?

Har kjøpt emmaljunga duo edge, helt ny, så tar sikte på å ta den med. er bare litt redd for å sende den med flyet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...