Anonym bruker Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 JA, man kan faktisk gjøre det! Jeg har vært gjennom dette nå og advokaten min sa at JEG skulle være streng med barnefaren, at enten så stiller han opp 100% eller så ble det ingenting, derfor var vi på familievernkontoret og satt opp en tilvenningsavtale (siden ungen er 2år og ikke kjenner faren sin så bra så mente jeg at de måtte ha tilvenning aller først, før han fikk ha han med seg hjem til natten) Dette stillte jeg som krav og vi avtalte hver søndag ca 4 timer. Dette klarte altså ikke barnefaren, enten så hadde han ikke penger til toget eller så krevde han at det var vi som måtte komme til han, siden jeg har bil (men jeg stod på mitt og holdt meg til avtalen som vi hadde laget sammen). Har nå endt opp med at han ba meg dra til h****ete og ikke kontakte han mer, (samma skjedde ifjor), men vi ble venner igjen, jeg ga han ny sjanse, men han fortsatte å være barneslig og ikke holdt han seg til den skriftlige avtalen, så nå bytter jeg tlf nr og om han vil ha kontakt med oss, så for det gå via en advokat, min advokat støtter meg fullt i denne saken, hun sa jeg var kjempe flink! Fader a det må da være måte på hvordan disse fedre skal bestemme over våre liv!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 Så jenter, sett frem krav, han kan ikke bare komme å gå som han vil, barnefaren har krav på samvær med barnet, JA, MEN vi mødre har krav på en skriftlig samværsavtale og følger han ikke den så kan dere bare nekte han samvær, helt til det ender opp i retten og følger han da ikke avtalen, så får han ikke se barnet mer! HI
Anonym bruker Skrevet 1. august 2006 #3 Skrevet 1. august 2006 Du er jo helt tullerusk. Barnet har lovfestet krav tpå samvær med begge foreldrene. Hvilket betyr at hvis det eneste som er å utsette på far er at han er upålitelig og ustabil i samværshyppigheten, vil det i en rettssak bli gitt samvær til far. Og du kan bli ilagt bøter hvis du ødelegger. Dette handler nemlig ikke om deg, men om barnet og barnets far. Få et grep om virkeligheten!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 Unnskyld meg men, sånn har jeg gjort det på vegne av min advokat og jeg tror h*n vet hva h*n driver med i sin jobb! Ja, far vil bli gitt samvær i en rettsak, MEN det blir da også satt opp en skriftlig samværsavtale som han MÅ følge til punkt og prikke og hvis han ikke gjør det ja, så får han ikke treffe barnet! Det er jo logisk, at enten så må han stille opp 100% eller så får han gi faen når han ikke klarer å følge opp en avtale, han kan da ikke komme å gå som han vil! Se virkligheten i det selv a!!! HI
Anonym bruker Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 Og jeg har da ikke ødelagt noen ting, prøver bare å samarbeide med han og sette opp en samværsavtale sammen med han, men han vil tydeligvis ikke samarbeide etterpå, så da må jo jeg gjøre noe så ikke barnet blir utsatt! Barnet kan da ikke ha en ustabil far vel??? HI
Anonym bruker Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 Hei. Barn har faktisk rett til å bli kjent med begge sine fedre. Jeg har gått mangen runder med min x på akkurat dette. Jeg kom så langt at jeg kunne tatt han for sak. Da kan han bli pålagt å ha barnet sitt å vist han det ikke gjorde så ville han blitt ilagt bøter for samveret han ikke overholdt. Men en sånn sak koster krefter tid og penger. Det er veldig skjelden menn blir ilagt bøter for å ikke holde samversavtale.... Jeg fikk mer eller mindre beskjed om, det skjer aldri, det er bare en lovtekst som er der til pynt..... Lykketil
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. august 2006 #7 Skrevet 2. august 2006 jeg syns det er bra at dere setter krav og grenser. de aller aller fleste mammaer vil at barna skal ha det fint med pappa. men dette forusetter at pappa stiller opp når han skal. om han ikke holder seg til avtallen han har skrevet under på burde det få konsekvenser. på samme måte som hvis mor ikke holler avtaller. dette er jo ikke for og være dust, men for og beskytte barna mot en pappa som gang på gang ikke dukker opp når han skal. stå på jenter
Anonym bruker Skrevet 2. august 2006 #8 Skrevet 2. august 2006 Det er klart vi kan stille krav dersom det er slik at barnefaren ikke stiller opp når det ikke passer for han eller om man prøver å tilrettelegge slik at det skal funke for både mor, far og barn. Tross alt om man har den daglige omsorgen for ett barn some etterhvert skjønner at far skal komme da og da, og når han gjentatte ganger ikke gjør det eller bryter avtaler så skal jeg love deg at barnet snur seg og skylder på den som er der.. ikke den som ikke kommer som avtalt!!!! Det må være lov å beskytte sitt barn mot den skuffelsen det er helt etter helg etter helg! (uansett så gjelder dette om det er mor eller far som skuffer..)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #9 Skrevet 14. august 2006 Er så lei av at pappaene skal slippe så jæ..... lett unna. De som er pliktoppfyllende får bare ha meg unnskyldt for det er ikke de jeg snakker om. men de som plutelig ikke vil ha samvær fordi ungen ikke ville sove eller var litt sur en dag. som ikke gidd å lage middag til de, som synes det er viktiger m gutteklubb enn samvær. som innimellom her en helt topp pappa, men som plutselig snur om.. listen er fryktelig lang.... og hvis en er så syndig å si at men sånn har vi det ofte sammen(meg og barna altså) så får jeg bare slengt i meg at jamen du er vant til det... hvor mye skal vi dille med dem...???? tenk om vi skulle si en dag at jeg ikke gidder mer.. nå får noen andre ta barnet.. så de som sier at mor og far er helt like for barnet må hoppe og fly. er nok en og annen, men det er ingen regel ihvertfall.. hører ikke om så mange mødre som er sånn men gjett om det er mange pappaer som er sånn og gjerne verre.. (selvsagt er det kjipe mødre også, men de er i sterkt mindretall) Nei!! pappa skjerp dere. det er ikke holdbart at dere kommer og går som dere vil.. det er ikke en bil det er snakk om men ett barn som har følelser!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Og skulle mor være så syndig å si at barnet må ha regelmessig samvær el kan det være. fordi det er ikke bra for barnet med ustabilitet. Da kan hun jammen miste omsorgen fordi hun saboterer samvær for far.. så det kan være stor konsekvenser for den som har omsorgen , men ytterst få for de som har samvær.... hvor er rettferdigheten???????????
Gjest marie-s Skrevet 14. august 2006 #10 Skrevet 14. august 2006 Akkurat det innlegget skriver jeg under på, selv har jeg gitt opp, nå gidder jeg ikke mer....faktisk så har jeg t.o.m. fått støtte for denne avgjørelsen på faren sin side.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #11 Skrevet 14. august 2006 Skulle ønske det gikk ann å KREVE at far tok ansvar.... Det er ikke noe mere jeg vil i hele verden enn at min sønn skal ha en far mn han vil ikke ha noe m han eller meg å gjøre.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå