Gå til innhold

mat åsånn... 7 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

aåssen mater dere barna deres på 7 mnd...?

er usikker på ting ang pupp åsånn

han vil ikke suge lengre....kan dere ikke skrive litt åssen dere gjør det så kansje jeg blir litt roligere....;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

faktisk ganske i beit her ... ingen som kan hjelpe til litt a...

Skrevet

Vil ikke ha pupp? Hørt om morsmelkerstatning og grøt???

Skrevet

Jenjta mi er 6 1/2 mnd, og er ganske ivrig på puppen enda. Hun får brødskive til frokost/lunsj, og grøt til kvelds. Pupp når hun vil.

Men hun er litt urolig nå da, må helst sitte i et mørkt rom mutters aleine og amme henne, ellers blir hun distrahert. Vrir seg unna, slipper puppen, biter i den (vondt selv om hun ikke har fått tenner!)...vet ikke hva du mener jeg, vil han ikke HA pupp mer eller?

Niesen min ville ikke ha pupp etter at hun var 7 1/2 mnd faktisk, da var det over på mme :)

Skrevet

Vet ikke helt om jeg forstår innlegget ditt.. men barn på 7 måneder trenger litt fast føde ved siden av pupp/morsmelkerstatning. Det er anbefalt å amme/gi morsmelkerstatning frem til barnet er 1 år. Mat du f.eks tilby barnet på 7 måneder:

-brødmat med f.eks leverpostei, makrell i tomat, prim eller syltetøy

-most frukt (banan, eple, vannmelon, osv)

-grøt

-middagsmat

Begynn med småbiter og se hvordan magen reagerer. Øk deretter gradvis med den matvarer barnet liker og får til å spise/svelge.

Lykke til!

Skrevet

til deg litt over.. nei har ikke hørt om morsmelkerstatning eller grøt jeg...

han får grøt 2 ganger og middag men lurer på det med melk kor mye grøt og kor mye melk feks på kvelden...? hvor mye melk hele dagen? Bare lurte litt på hvordan deres hverdag utartet seg .... er faktisk ikke HELT dom....

Skrevet

Du kan jo godt lese litt i denn brosjyren...står tips der, både til måltid og hva slags mat.

Selv gir jeg pupp til frokost...også litt brødskive når jeg spiser. Til lunsj blir det grøt med melk i og vann. Så er det ett puppemåltid før hun får middag, dessert og pupp til kvelds. Av og til spiser hun på natta en gang og...da er det pupp.

Håper det er litt til hjelp:o)

Skrevet

Hmm..Jeg tror dette innlegget er kødd jeg. Dere har vel vært på helsestasjonen?? Når barnet er 7 mnd, har dere vel vært på 6mndskontroll?? Da snakker jo helsesøster med dere om amming, fast føde osv?

Leser dere ikke bøker/brosjyrer/info på nett og overalt egentlig..??

Synes bare dette virker litt rart...

Hvor mye melk, skal regnes ut ifra vekta på ungen. Regnestykket står på boksen man kjøper.

Skrevet

viss du apsolutt må vite det så har jeg ikke vært på 6 mnd kontroll enda den har blitt forskyvet pga ferie og slikt skal faktisk der til mandag..

Er det så farlig å spør hvordan andres hverdag utarter seg ikke alle går etter boksen eller bøker helt slavisk, men siden du kan allt så kan du vel svare litt fornuftig oxo da eller...atte du gidder den småslenginga...

Skrevet

Til anonym,

Det er da vel mulig å spørre andre om deres rutiner hjemme uten å bli hengt ut med at det er et køddeinlegg?? Ærlig talt! Hvis du virkelig hadde trodd det så hadde du nok signert med nick. At du signerte med anonym viser at du kun skriver det for å være en drittsekk mot HI.

Til HI.. Kan ikke hjelpe deg så mye. Jeg har en sønn som er kun 5 mnd. Her går det i 2 grøtmåltider - til lunch og før leggetid. Resten er pupp. Får også pupp rett før grøten. Men jeg skjønner hvorfor du spør, for jeg lurer også på hvordan andre gjør det!

Skrevet

takk...

Skrevet

Ok, da er jeg overbevist. Beklager at jeg trodde det var kødd!

Har dere begynt med fast føde da? Hvis ikke, så ville jeg starta med et grøtmåltid og suplert med morsmelke.ved siden av amminga.

Skrevet

Hei.

Jenta mi er 7,5 måned og slik er matdagen hos oss..

Når hun våkner får hun pupp på sengen, det er som regel i 7 tiden. Sovner igjen etter det. Så er det pupp og grøt ca kl. 1100, pupp og middag ca kl. 1500 og pupp og grøt kl. 1800. Jeg gir morsmelk før alle måltider ennå, skal gjøre det til hun er 9 mnd ca. Velger det for å opprettholde produksjonen. Til måltidene får hun litt vann. Gir også litt sviskepure til kveldsgrøten så hun ikke blir hard i magen.

Hvis gutten din ikke vil suge lenger, så kan du prøve å gi morsmelkerstating til måltidene.

Skrevet

takk for godt svar...det er faktisk slik vi oxo har hatt det til nå, men så beit han meg ganske hardt en gang så nå er jeg nervøs over at han kan finne på det en gang til så jeg gir ikke ned så fort....virker som han blir stapp mett på grøt så han orker ikke melk etterpå...kan jo bare være dagen for den slaks men....må se hvordan det går i morgen-...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...