Gå til innhold

se her, er dere snill... hører til kranglet med jobben..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hos meg trekker de meg for 5uker ferie, og da må jo jeg få betalt for i ferien min.. eller??? får jeg ikke det visst jeg ikke jobber??? fikk penger av tk samtidig, men får ingen penger av tk i ferien min... så om jeg hadde tatt ferien eller ikke så hadde jeg fått pengenbe av tk uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke helt sikker på om jeg skjønnte alt du skrev, men du skal jo ta ut ferie selv om du har permisjon, enten ved å ta ferien etter at permisjonen er over, eller ved å stans opp permisjoen og ta ferien din i permisjonstiden. Hvis du lurer på noe i denne forbindelse, er det bare å spørre på TK. I mitt tilfelle ble jeg trekkt for 5 uker ferie fra jobben, og da stanser jeg permisjonen 5 uker (når jeg vil i perioden), og får utbetalt full lønn fra arbeidsgiver de ukene. Håper du fikk svar på det du lurte på, hvis ikke får du ha meg unnskyldt, for da har jeg misfortått deg...

Skrevet

jeg opparbeidet meg feriepenger i fjor, noe som da gir meg rett på 5uker betalt ferie. for hadde jeg vært i jobb, så hadde jeg fått feriepenger i juni og lønn i juli.. er det sånn du har det??? jeg har oxo stoppet og utvidet permisjonen med ferien min.. var nødt fordi jeg hadde sagt opp og ville miste min betalte ferie.. mener jeg..

Skrevet

når trakk de deg i lønn??

Skrevet

Litt vanskelig å få helt tak i alle opplysningene her, men skal prøve å gi deg et svar...

Dersom du får permisjonspengene dine fra trygdekontoret, skal du IKKE ha noen utbetalinger fra jobben din utenom feriepengene. Du får heller ikke utbetaling fra trygdekontoret den perioden du har valgt å ta ferie.

Ferie er rett og slett ikke lønnet, selv om du jobbet hele fjoråret.

Jobber med lønn, så dette mener jeg at jeg kan :-))

Kjipt å ikke få de pengene man har regnet med, da :-\

Skrevet

Er veldig vanskelig å få tak i det du mener.. kan du ikke skrive hvilke mnd du har fått hva av hvem, og når du skal ha ferie?

Du får ikke lønn i ferien - kun feriepenger. Det er det eneste arbeidsgiver skal betale deg mens du er i permisjon, mens trygdekontoret skal betale deg ellers men IKKE i ferien..

Skrevet

skjønner hva dere mener... jeg fikk feriepenger og permisjonspenger i juni, og få da ingen utbetaling i juli... MEN hadde jeg ikke tatt ferien min, så hadde jeg likevel fått dobbel utbetaling juni.... bare det at permisjonen min begynte tidligere..

Skrevet

Hei igjen,

Nå skjønner jeg endelig hva du mener - tror jeg.. :-)

Du skal ikke ha noe mer penger utbetalt. Du fikk både permisjonspenger og feriepenger i juni, noe du egentig ikke skulle hatt. Da skulle du kun hatt feriepenger. Du kan jo tenke slik at du egentlig kun skal ha feriepenger den mnd du tar ferie - uavnhengig av når ferien er. La oss si du tar ferie i august. Da ville du kun fått permisjonspengene i juni (ikke feriepenger), og da fått feriepengene i august når du har ferie. Da skal du ikke ha vanlig lønn i august. Man blir alltid trekt i lønn når man har ferie. Fordi vi får feriepenger. Hadde du jobbet hele året uten ferie, så skulle du hatt betalt, men da hadde du jo heller ikke hatt ferie og ergo jobbet mer.

Skjønner?

Skrevet

Endelig noen med klart hode! BLe helt sliten av denne tråden jeg..

Skrevet

Ja nå må vel hun forstå det...?

Skrevet

Dytter litt jeg i tilfelle du ikke har sett svaret du fikk etter i går Sebastian.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...