Gå til innhold

Plalegging av bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Vi er slitere i forbindelse med graviditet. Har prøvd leeeeenge uten at det har blitt noen baby.

Vi skal gifte oss neste år, men jeg lurer litt på hvilken dato vil skal planlegge.... Har tenkt i august. Vi skal i gang med IVF i september dersom vi ikke har klart det før den tid. Dersom vi blir gravide da vil jeg nedtopp ha nedkommet.

Så det jeg lurer på er om det er dumt å planlegge bryllup da sånn i tilfelle liksom???????? Er det noen her inne som har noen gode råd?

Klæm

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Ingen som kan komme med noen råd her?

Vi har planer om å bygge på huset, IVF og bryllup i løpet av 9-12 måneder. Bør vi kutte ned på bryllupsplanleggingen så vi er sikker på at jeg ikke er høygravid under bryllupet eller skal vi bruke tiden og satse på at det går bra?

Hvor langt tid har dere på å planlegge bryllup?

Skrevet

Hei du!

Jeg personlig synes det er litt vanskelig å komme med anbefalinger av denne art. Vi fikk baby for 9 mnd, skulle opprinnelig gifte oss i fjor, men valgte å utsette bryllupet til neste sommer (040807) pga graviditeten og kommende baby. Hadde ikke lyst å være svanger når jeg giftet meg eller å amme når jeg giftet meg. Siden babyen var planlagt, men vi ikke visste når det ville inntreffe, så valgte vi altså å utsette bryllupet to år, slik at jeg kan nyte bryllupet til fulle og ha kun meg selv å tenke på den store dagen.

Men hva som passer for deg er jo litt vanskelig å si. Noen er i kjempeform når de er gravid, andre ikke. Noen raser ned i vekt etter fødsel, andre ikke. Selv var jeg kvalm og kastet opp (mye) de 4 første mnd, jeg var kvalm i slutten av svangerskapet og følte meg ikke helt pigg. Jeg fikk for tidlig fødsel og jeg brukte noen mnd på å komme meg (måtte operere morkaken ut og det gikk ikke helt etter normalen). Dette er altså ting som er vanskelig å forutse og som kan kræsje med bryllupet, dersom det blir for "tett program". Men det kommer jo også an på om dere har tenkt å ha et stort bryllup som krever masse planlegging og mange gjester...

Hadde jeg vært i din situasjon tror jeg at jeg hadde utsatt bryllupet litt. Evt så kan man jo ta bryllupet først....

Ønsker deg lykke til med bryllup og baby uansett hva som kommer først! :)

Skrevet

Hei du!

Sett deg inne på ass.bef. Jeg hører også til der:-)

Holder også på med behandling samtidig som bryllupsplanlegging. Jeg har alltid sagt at jeg ikke vil gifte meg gravid,men ting går ikke alltid som en har tenkt.Skal gifte meg den 9.sept og var igjennom et forsøk i mai/juni. Hadde vært ca 15 uker på vei hvis det hadde klaffet,men dengang ei. Begynner på nytt forsøk samme uka som giftemålet er,da jeg valgte og flytte det frem en mnd.

Jeg synes du skal planlegge bryllup jeg,og se hva som skjer. Et bryllup kan du alltids flytte på.Det er ikke så enkelt med IVF. Det kan klaffe på første forsøk eller på det tredje. Det hvet man ikke.Iallefall godt å ha noe koselig å styre med i prosessen med IVF.

Ønsker deg masse lykke til med bryllup og barn.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Ja ikke sant. Vet aldri om man blir gravid med IVF og dersom vi utsetter bryllupet kanskje det ender med at vi blir høygravide da i stedet for. Det blir nok til at vi fremskynder bryllupet litt i stedet for. Da er vi sikre på at jeg ikke vil være høygravid, kanskje er jeg så kort på vei at det ikke synes enda engang.

Ønsker deg lykke til med både bryllupet og neste forsøk :-)

Ps. Det er ikke helt offentlig enda, så du vil nok se en jublende melding inne på Ass.befruktning sidene snart (vedr bryllup).

Klæm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...