Perlemor : ) Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 .. i innvitasjonskort, bordkort, kirkeprogram m.m.? Har noen et forslag om en fin skrifttype?
Wea og mini Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 Har brukt noe Monotype Corsiva og noe French Script. Sistnevnte er veldig snirklete og passer best på litt større skrift, altså overskrifter osv. Er veldig fornøyd med disse og de kan fint brukes sammen
FruMamma med nr 2 Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 I kirkeprogrammet har vi brukt Papyrus. I innvitasjonene brukte vi French Script. Sistnevnte ble litt for utydelig til kirkeprogrammet for da skriver vi inn versene på salmene og de bør være lesbare syns jeg uten at folk trenger å anstrenge seg så innmari. Kan plutselig bli lite sang i kirken da:)
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 31. juli 2006 #5 Skrevet 31. juli 2006 Brukt Monotype Corsiva på alt her!
Én til Skrevet 31. juli 2006 #6 Skrevet 31. juli 2006 Vi bruker Vivaldi på alt, kjempefin font! Klassisk og litt kalligrafi-aktig, men ikke for snirklete til at det er vanskelig å lese :-)
Perlemor : ) Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 31. juli 2006 den har jeg heller ikke inne på maskina mi. Hvor får jeg tak i den?
Én til Skrevet 31. juli 2006 #8 Skrevet 31. juli 2006 Har ikke forsøkt å laste ned fonter fra nettet før, men tok et kjapt søk og fant denne: http://www.searchfreefonts.com/font/vivaldi.htm Verdt et forsøk, kanskje? Vi kommer nok til å velge en annen, litt enklere tekst til kirkeprogrammet, men Vivaldi er veldig fin til innbydelse, menyer, bordkort osv.. Spørs jo litt på hvordan stil dere kjører da, selvfølgelig!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2006 #9 Skrevet 31. juli 2006 Alle forslag her var litt vel i overkant med snirkel snorkel. Fikke flott matchende invitasjoner, kirkeprogram, bordkart, bordkort/meny, sanghefter og takkekort med enkel og stilren stil og skrift hos www.kortshop.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå