Anonym bruker Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Jeg har ikke født enda, men dagen nærmer seg med stormskritt.. Problemet er at barnefaren (vi er ikke sammen lengre) ruser seg en hel del, på rohypnol, hasj, you name it.. Og jeg er KJEMPE redd for at skal gjøre noe sånt i nærheten av datteren vår, når jeg ikke er tilstede!! Så mitt spørsmål er.. Er den noen mulighet for at han må ha tilsyn mens han er med henne?! Eller at jeg kan få fult foreldreansvar?! Jeg er dødsredd for at noe skal skje med henne en dag hun overnatter der, og så sitter han på stua og er rusa til tusen å ikke klarer å fokusere.. Mens lille veslejenta blir kvalt av et eller annet! Verste scenario, men alt KAN skje.. Håper noen kan hjelpe meg litt!
Sonja J Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 å kjære deg...Her må du være våken og stille krav til barnefar! Jeg kan fortelle deg litt om meg selv, jeg har en sønn på 4 år som jeg har vært aleine med siden dag 1, jeg kutta ut barnefar da jeg var 2 mnd. på vei, grunnen til det var fordi han er rusmisbruker akkurat som pappan til din baby. Du MÅ sørge for å få fullt foreldreansvar, og det er ikke så vanskelig. Det er et skjema du får sykehuset når du har født og der skal du krysse av for at MOR skal ha foreldreansvar alene. Og når det gjelder samvær så må du bestemme når og hvor det skal skje, og du må stille krav til at han skal være nykter. Er han ikke det kan han glemme å se barnet sitt. Husk det er du som bestemmer. Hvis du vil kontakte meg kan du gjerne det, jeg vil gjerne hjelpe deg i og med at jeg har gått igjennom dette selv. Emailen min er :[email protected]
Anonym bruker Skrevet 1. august 2006 #3 Skrevet 1. august 2006 Har vært i samme situasjon som deg.. Da vi fant ut at småtten var på vei, spurte og bad og krevde jeg at han skulle slutte med alt han puttet i seg. Fikk et sånt," tja, må jo prøve det da..." svar, men ingenting har endret seg. Nå er småtten 1år og jeg er i ferd med å gå fra faren. Skulle gjordt d for leeeeeenge siden. Vil ikke at min lille elskling skal bli utsatt for sånt mer. Stå på krava, og nekt han å treffe jenta før han har skjerpet seg!!!! Det er din babys liv og helse det står om....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå