Nit@™ Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Hvor mye hjelper deres tenåringer til hjemme? Faste oppgaver i uka? Mine må TRUGES til å gjøre noe, og jeg blir så lei! Spør jeg om de kan støvsuge får jeg et surt ja ( I dag er minsten syk, og jeg er sliten etter en natt med minimalt med søvn. Datteren min skulle passe han på 6 mnd, fordi jeg måtte kjøpe mat til lillemann og noe til henne.. Kommer hjem, og huset ser f... ikke ut.. Å jeg blir så lei å sint!!! Hva synes dere er riktig? Ta fra henne privilegier? Hun har bla data med internett på rommet.. er det for strengt å si at du får hjelpe til, ellers 0 internett? Trenger forslag her altså!!
Hannemor Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Klart de har faste oppgaver. Og jeg forventer at de hjelper til. Ellers forsvinner privilgier. Har gutt på 11 og jente på 13. Begge har en fast oppgave hver dag. dette betaler seg med 50,- fredag. trekker 10 kr dagen om oppgava ikke blir gjort før jeg kommer hjem fra jobb. Kommer jeg hjem og huset er bombet, blir det ingen tv eller data før huset er ryddet. De har netcom youngtalk på mobil, og hjelper de ikke til inndrar jeg telefonene. For ingenting er gratis, og jeg må jobbe for at de skal telefoner. De må passe lillebror om jeg skal ut et ærend, og rydde opp om de har lekt eller laget mat. Rommene skal ryddes og støvsuges en dag i uka. Hvis ikke 0 tv og data. Men de er klar over konsekvensene, så det er sjeldent jeg må true dem. Eller mase. Bare sett opp ei liste med oppgaver som skal gjøres, gjerne en hver dag. Er ikke oppgava gjort, så enten trekk i ukepenger eller så mister hun dagens privilgie. Surt svar, tap av data/tv resten av dagen. Men skriv det opp, gjerne med barna tilstede, slik at både de og du vet hva som kommer til å skje. Du slipper å true dem, og de slipper å ikke vite hva som skjer om de ikke hjelper til.
M@mm@ til mine barn Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 Jeg syntes ikke det er strengt. Min og må ha klare beskjeder inimellom, og det er masse syting hver gang hun må gjøre noe. Hin dagen skulle jeg hive noe i bosset på kjøkkenet, med da var det jaggu meg vekke. Tenk hun hadde gjort noe uten at jeg trengte å mase på henne eller spørre. Helt utrolig !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå