Anonym bruker Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Mora mi har plutselig kommet på at det de har tenkt å kjøpe (tripp trapp stol) ikke er "minne" nok, selv om vi synes det er en genial gave. Han kommer til å få masse sølv (skje, kopp, kjede, armbånd, sølje), og det er egentlig fint å få noe annet synes jeg da. Skulle ønske folk kunne bestemme selv...og at ikke vi må "godkjenne". Noen som har forslag til dåpsgaver som er fine minner, og ikke sølv. Foreslo stol fra malurten.no, men virka ikke helt som mora mi beit på den. Sukk...
Mini&Meg Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 jeg har ønsket meg en sånn tolø til Felix, syntes det er et kjempefint minne jeg. Ellers har jeg ønsket meg bøker, barnebestikk og barneservice.
NEI-TIL-LAKEN Skrevet 4. august 2006 #4 Skrevet 4. august 2006 -gavekort hos fotograf, så kan dere ta bilder som er minnerike! -barnebibelen...ja vist det er kristen dåp -kan jo og opprette konto, hvor de kan gi penger...er jo greit å ha med seg videre i livet -kiste, rosemalt eller ikke, men med navn og dato m.m på...som leker kan oppbevares i som barn, og andre ting når en blir vaksen...jeg har en slik kiste...veldig fin, kjekt minne! -ting i tinn er jo lett å holde vedlike.....smykkeskrin, sparebøsser, tallerken....ja det meste.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #5 Skrevet 8. august 2006 De har bestemt seg for å gi en eventyrsamling, noe vi er veldg glade for. Jeg ble lest mye for da jeg var liten, så det synes jeg er en koselig gave. Godt det løste seg.
nickoline og supermann Skrevet 9. august 2006 #6 Skrevet 9. august 2006 VI FIKK DAN STOL (EN SLAGS TRIPP TRAPP MED NOE HØYERE RYGG) BLE SÅ GLAD FOR DEN........ FIKK AV FARFAR. LIKE MYE MINNE SOM NOE ANNET. DESSUTEN.... MINNER SKAPER MAN VED SAMVÆR
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 Hei! Vi hadde navnefest(ikke gjennom humanetisk forbund). Vi fikk en del andre gaver utenom kopp og sølv osv. Blant annet en liten Berganssekk og en barnesovepose. Det syntes vi var kjempefint. Bra å få nyttige gaver. Fikk litt klær også. Kjøpte selv sekk til fadderbarnet mitt nettopp, og de syntes og det var en flott gave. Greit med litt sølv,men fint med noe nyttig og.
SnikkSnakkSnakketøy Skrevet 30. august 2006 #8 Skrevet 30. august 2006 Hvis mora di syns det er bra nok, så foreslå å kjøpe en ubehandlet tripp trapp stol, og så får du www.malurten.no til å male dekor på den! Det må jo bli minne, da!!! Kan få på et barnemotiv og et lite vers, samt navn og f.dato - og så en hilsen fra mormor...osv. Bare et tips. Hun maler på Tripp Trapp stoler også.
* Zoë * Skrevet 30. august 2006 #9 Skrevet 30. august 2006 Hva med et soveskinn fra nøstebarn. Det fikk storbror. Regner med at det kommer til å følge han gjennom livet. Alltid godt å kose med, enten man er liten gutt eller tenåring med kjærlighetssorg. Hvis dere er tur/friluftsinteresserte kan turutstyr være en flott gave. Fiskestang, tollekniv, sekk, sovepose. Jeg likte godt den ideen noen hadde om ubehandlet tripp trapp som blir malt dekor på. Jeg har ennå tripp trapp stolen min. Nå bruker storebror den. Og jeg kan si at jeg mange minner knyttet til stolen min. Den har vært en del av oppveksten min, og jeg glad for at jeg har den. (den tar lite plass ved lagring også ;o) ). Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #10 Skrevet 30. januar 2010 Jeg fant en bra siden men masse gaveips her: www.daapsgaver.no. Valgte til slutt sølvforgylt smukk :-)
AinaW Skrevet 4. februar 2010 #12 Skrevet 4. februar 2010 Jeg skulle til å foreslå at hun fikk noen til å male på navn og fødselsdato f.eks men ser det allerede er foreslått Ellers er "Den store Eventyrboka" noe jeg har hatt stor suksess med på flere navnfester og dåp.
AinaW Skrevet 4. februar 2010 #13 Skrevet 4. februar 2010 Og da er det også veldig fint hvis de skriver en hilsen i permen og signerer. Men be de i såfall vente med skrivingen til festen slik at dere er sikre på at dere ikke får flere og må bytte noen.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #14 Skrevet 7. februar 2010 Jeg skal gi 2 reisesenger i gave til min venninne , hun skal ha tvillinger å ønsker seg ting de kan bruke enn å ha sølv og div støvsamler ting.. Syns det er flere og flere som går bort i fra sånt
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 7. februar 2010 #15 Skrevet 7. februar 2010 Sønnen min fikk den store Ole Brumm boka, med historier bak det hele. Den var veldig suksess.. Ihvertfall til oss voksne så langt! Finnes masse fine og pent innbundne bøker man kan gi bort i dåp/navnefest.
Enitsirk79 Skrevet 7. februar 2010 #16 Skrevet 7. februar 2010 Pulk, bæremeis, mei tai. Praktiske gaver ihvertfall....
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #17 Skrevet 24. februar 2010 www.eventyrboka.no bøker der navnet til barnet blir en naturlig del av historien, i tillegg til andre viktige personer i barnets omgangskrets som foreldre og søsken.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #18 Skrevet 26. februar 2010 Hva er barneservice? Hvor i all verden får man utført service på barn?
Mnn82 Skrevet 7. mars 2010 #19 Skrevet 7. mars 2010 På www.babytepper.no har de flotte og deilige babytepper i 100% Merino ull! Det skal jeg gi i dåpsgave til den lille til en god venninne av meg! lltid kjekt med eflott og godt babyteppe...men kanskje ikke noe for en mormor å gi...men flott til venner mener nå jeg! Et babyteppe kan mano bruke lenge og til mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå