Gå til innhold

Korleis få god plass på fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på å reise til syden om nokre måneder med barna (minstemann vil då vere 8 mnd). Må vi sei ifra at vi ønsker sete der det er litt større plass (det er vel heilt framme og ved nødutgangane)?? Og kven kan vi evt spør om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke sitte ved nødutgangen når du har små barn...

men vi reiser med Star Tour i september og 45 dager før avreise kan du bestille de flysetene du ønsker (koster fra 100 kr tur/retur). Vi har bestilt helt fremst i flyet på rad nr 1. Der får lillegutt en slik seng som de henger på veggen som han kan sove i. Tenger det blir bra!

Sjekk med selskapet du reiser med.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi fikk ikke sitte fremst heller. 18 års aldersgrense for å sitte foran...jeg ville satt meg helt bakerst ofte det er noen eksta ledige plasser der! Så dere kan få en 3 seter for dere selv.... Ellers så må dere nøye dere med ett sete på deling:o( TRANGT ja!

Skrevet

Vi fbestilte plass helt først i flyet, der vi fikk seng til litjmor..og veldig god lass til beina:)

Skrevet

Ring til FLYSELSKAPET dere skal reise med og bestill seter HELT fremst der. Det er altså ikke reiseselskapet som bestemmer hvor folk skal sitte. De fremste flysetene-HELT FREMST blirr evet bort FORT, så en må være TIDLIG ute å bestille de. MEn en gang dere booker, så ring flyselskapet......leeeenge før avreise med andre ord. Første mann til mølla. Tror vi har betalt 300 tur retur eller 300 en vei??? husker ikke-uansett VEL VERDT pengene når en reiser med små barn. Bedre plass til bena, og ungen kan sitte litt på gulvet foran dere :-)....

Skrevet

Jeg skulle bestille god plass på flyet i dag, og siden tulla er 16 mnd og ikke har sitt eget sete, så skulle jeg bestille seter til meg og mannen helt fremme, med god benplass.

men da fikk jeg beskjed på nettet at jeg ikke hadde bestillt til alle som stod på reiseplanen vår, derfor kunne de ikke garantere at vi fikk sitte sammen.

Er det noen her som har bestillt seter på nettet?

Når vi reiser to voksne og et barn på under 2 år, så bestiller man vel bare 2 seter?

De skulle ha 310 kr pr vei på mytravel airways...men jeg turde ikke bestille siden de sa at vi kanskje ikke fikk sitte ved siden av hverandre.

Regner med at det var fordi nettstedet leste at i reisen vår står det 3 personer, og så leser ikke nettstedet at tulla er under 2 år.

Noen som har erfaring?

Skrevet

Jeg har reist mye med KLM og der får jeg faktisk ikke bestille seter over nettet fordi nettstedet ser at jeg har et fangbarn - og fangbarn må ha papirbillett og kan ikke få elektronisk billett.

Men det at dere kanskje ikke får sitte sammen, tror jeg ikke du trenger å bekymre deg så mye over. De fleste flyvertinner skjønner problemet og ordner opp med at folk bytter plasser slik at dere får sittet sammen. Med det har ihvertfall jeg veldig positiv erfaring med KLM, Spanair, og Norwegian Air.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...