Gjest Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 2 flotte uker med stebarna. Joda, det har vært både konflikter og kos, men sånn er det med barn. Moren måtte ha 3 uker med dem i år, men nektet oss å ha dem mer enn 2... Så nå må yngste i barnehagen i 4 dager (vi henter dem igjen på torsdag for å ha dem i helga.. ), og eldste være alene hjemme, fordi hun mener at det er bedre enn å være alene med meg til kl 15.30 på ettermiddagen da min kjære kommer hjem fra jobb. Bedre å være alene enn å være sammen med meg. Jeg blir så sint, for jeg tar godt vare på ungene og vi er aktive og sitter ikke på rumpa hele dagen... de får sunn mat og mosjon og har det veldig bra her sammen med oss. Ok, så fikk jeg det ut av meg.
libro2 Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 kjenner igjen situasjonen.. vi har bare hatt stedatteren min i 2 uker, bruker å ha henne i 4 hver sommer. For nå har mor funnet ut at hun ikke har det bra hos oss. Problemet er at vi har regler i huset til og med i sommerferien, å det har jo ingen barn godt av. Å i tillegg så avtaler vi ikke med ungen at hun kan få 5 eller 10 is om dagen slik som mor oppfordret oss til å gjøre for å unngå konflikter. Det er heller ikke bra at vi faktisk følger opp advarslene våre og gjennomfører konsekvensene (mister en gode eller liknende) Å det er heller ikke bra at hun må innrette seg etter at vi faktisk har to barn til i huset.. Nei stakkars barn, det er nok en traumatisk opplevelse å være hos oss...
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 huff og huff, for noen forferdelige stemødre dere er altså!! Regler?? Om sommeren? Også ikke så mange is man vil??? HALLO!!!! Skjerpings, jenter!!
Gjest Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 Hehe.. godt det er andre som ser at vi er skikkelig grusomme! :-) Det som er ille her, er også at i går ringte hun og lurte på om jeg kunne ha dem to dager i august, fordi det var planleggingsdag i bhg, og den andre dagen skulle hun på kurs!! Frekt??!!!!! Vi har ikke svart enda, men jeg har vel ikke hjerte til å si annet enn ja, antakelig.. å si nei vil bare gå utover ungene. Flott at andre også har hatt gode ferier med stebarna! Eller 2 uker med terror, som barnas mor her kaller det.. hihi
-Hengebuksvinet- Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 Jeg sa fra til biomor om at ... alltid er velkommen til å være hjemme hos meg og sønnen min når jeg har fri. Dette har jeg gjentatt en rekke ganger, for det virker merkelig nok som om moren har litt vanskelig for å ta intianativ til dette. Likevel: I begynnelsen av sommerferien satt vi alle ute i hagen ved levering av stesønnen min, og da sa jeg høgt og tydelig at han gjerne fikk være her på dagene i neste uke. Da spurte hun om mannen min hadde fri. Det hadde han ikke, men jeg sa da klart fra om at vi likevel ønsket å ha han her. Vi fikk da ha han her noen dager (siden hun jobbet kveld), men under påskudd av at han kunne være i barnehagen på dagene. Det virker absolutt som om biomor er skeptisk til å la meg ha han her alene, selv om guttungen gjerne tar en fridag. Gutten har selv fortalt at moren sier nei om han heller vil være her enn i barnehagen. Hun er heldigvis mer positiv til samvær når far er her. I blant har jeg lurt på om grunnen til at hun er negativ er at hun føler at jeg og gutten går for bra overens, selv om jeg ikke på noen måte har prøvd å ta plassen hennes. Det som imidlertid ser ut til å fungere er at vi spør om å få ha han spesifikke dager, da er det vanskeligere å si nei. Dessuten er det også greit å være helt tydelig på at man ikke ser på stebarn besøk som noe bryderi, og at man gjerne har samvær uten mannen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå