-Hengebuksvinet- Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 og både jeg og mannen min hadde trivdes med en 50/50 ordning. Vi tror også det hadde vært til det beste for gutten. Samværet har vært mye på morens premisser den senere tid, siden hun jobber mye kvelder. Vi er positive til alt ekstra samvær vi kan få, men synes vel kanskje det blir litt feil at det alltid er opp til henne å bestemme om vi kan ha han utenom annenhver helg. Ikke at vi har noe imot å ha ham når hun spør, men tror også at det hadde vært til guttens beste å ha litt lengre perioder hos hver av oss. Vi har han jo likevel bortimot 50% det meste av tiden, men nå er det utfra morens behov og velvilje hele tiden. Vi er imidlertid litt redde for at moren skal være veldig negativt innstilt, og mannen min er derfor litt skeptisk til å ta intianativ til å skrive en utvidet avtale. For sånn som det er nå får vi jo ha ham mye. Det er ikke pga barnetrygden vi får annethvert år eller for å få betalt mindre bidrag (som jeg har sett enkelte fedre spekulerer i på disse sidene), det er rett og slett fordi vi ønsker å få en fast ordning på at vi har han mer. Det er ikke alltid like lett å ha han 50% flere måneder i strekk, men så plutselig bare ha vanlig samvær i en periode. Vi får jo som regel ha han ekstra om det er noe spesielt, men med 50/50 hadde vi blitt litt mer likestilt med mor.
-Hengebuksvinet- Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #2 Skrevet 31. juli 2006 men det er jo selvfølgelig faren som først og fremst står bak dette ønsket. Likevel er jo hele familien innstilt på at vi vil se han litt mer.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 Jeg ville luftet for mor at dere gjerne vil ha det mer avtalefestet hvor stort samværet skal være når det er så mye som nå. Ikke foreslått 50/50, men kanskje 40/60? Til å begynne med?? Evt mindre - så kan man prøve seg fram (ikke så skremmende for mor, og hun vil kanskje ikke sette ut alle piggene). Viktig at det er et ønske hos hele familien når en sånn ordning skal innføres:-) Masse lykke til!!
-Hengebuksvinet- Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2006 da hun har ny mann. Men sikkert lurt å avtalefeste en litt lavere prosent til å begynne med... Det som blir litt feil er jo at hun har alle rettigheter så lenge hun har hovedomsorg, og kunne ev flytte til Alta uten å måtte ta hensyn til oss. Mens vi har etablert oss like i nærheten av henne, for å best mulig kunne legge tilrette for samvær. Vi er jo uansett fra samme sted, men tenker da skolemessig. Siden det er 4 skoler i denne bygdebyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå