Gå til innhold

HJELP!!! JEG MISTER HÅRET.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mister håret mitt! Den siste måneden har det falt av dotter mens jeg har vasket håret og når jeg børster det. Nå har jeg bare områder på hodet. Noen som har opplevd dette i forbindelse med amming? Det er helt forferdelig!!!! Jeg trenger virkelig å høre om noen andre også har det sånn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig du har vitaminmangel. En blodprøve hos legen hadde jo vært greit. Ellers finnes det noen piller man kan få kjøpt på apotek ved håravfall under amming. Husker ikke navn, men er jo bare å spøre fagfolk. Er helt vanlig problem iallefall.

Skrevet

Er helt vanlig å miste masse hår en stund etter fødsel, men det høres ut som om du er en av de uheldige som mister mer enn de fleste.

Ta b- og c-vitaminer ihvertfall, og hør på apotek og helsekost om de har noen produkter.

Ellers vil jeg bare si at det går garantert over etter en stund. En mager trøst akkurat nå, men du får holde ut.

Trøsteklem

Skrevet

høres ut som meg...helt helt Grusommt...tviler på at jeg har noe igjen på hode om dette fortsetter..jenten min er 5,5mnd....

Skrevet

Jeg melder meg på denne!!!

Har kjempetynt hår fra før, så jeg sliter litt. Har vært og kjøpt B-vitaminer, men er vel lite sannsynlig at det hjelper - dette får nesten bare gå sin gang.

Skrevet

Hei hadde det akkurat samme som deg.begynnte å miste masse hår når gutten min var rundt 3mnd.jeg hadde svære viker på sidene og bare flekker.jeg fikk jo helt angst for at jeg skulle bli skallet.jeg spist b-vitaminer for harde livet,men etter noen mnd så begynnte det å vokse ut igjen.nå 9mnd etter fødselen så har jeg så har masse nytt hår igjen.så en liten trøst til deg det vokser ut igjen:)

Skrevet

Takk for svar!

Godt å høre at det ikke bare er meg! Gutten min er 3,5 mnd nå.

Jeg har mistet hår en månedes tid. Det er helt grusomt! Jeg har tynt hår også, så det er synlig! Det er spesielt synlig på sidene av og over ørene. Helt helt forfoerdelig!!!! Stakkars oss som mister håret sier nå jeg,...... for dette var trist! Må bare prøve tenke at det faktisk skjer pga at sønnen min får mat da. Hadde vært verre om det var av andre sykdomsårsaker at håret faller av. Men blir sikkert fint etterpå da!

Skrevet

Det er helt normalt pga hormonforandringer etter fødsel, og har ingenting med amming å gjøre. Selv begynte jeg å miste masse hår ca. 3 mnd etter fødsel, det falt av i store dotter, og jeg har tynt hår i utgangspunktet. Fra ca. 6 mnd syntes jeg håravfallet avtok betraktelig, og nå etter ca. 8 mnd har jeg fått masse nytt hår, men det tar jo tid før det vokser ut, da. Jeg har brukt Arcon Tisane hårvitaminer (er vel egentlig bare et sterkt b-vitamin preparat), fås i helsekostbutikker og hos Vita. Vet ikke om det har hjulpet, men håret er nå kommet tilbake i allefall (det gjør det nok uansett...).

Skrevet

det skyldes at hårets syklus stopper under svangerskapet,

dvs at vi ikke mister så mye hår som normalt.

etter fødselen blir dette normalt igjenn,da mister vi det håret vi ikke mista på de 9mnd vi gikk gravide+at vi mister ca 100 hårstrå hver dag.

derfor oppleves det ganske dramatisk.

Hilsen en frisøe

Skrevet

Jeg har hørt at når man har ammet en stund, blir det slutt på B-vitaminlagrene. Og derfor mister man hår. Jeg er derfor blitt rådet til å ta B-vitamintilskudd.

Sønnen min er 4,5 måneder, og jeg mister ikke særlig mye hår...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...