Gå til innhold

Reise til hjemlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte reiser dere/deres partner til hjemlandet? Min samboer kommer fra den Dominikanske republikk, men vi har enda ikke vært der. Forhåpentligvis får vi til å reise i høst, men det er ikke så lett å få det til å passe med jobb og studier. Han var der en tur før vi ble kjent, for ca 3,5 år siden.

Selv om vi ikke har veldig god råd håper jeg at vi kan prioritere å reise kanskje hvert andre eller tredje år, sånn at Snuppa får bli kjent med familien sin og kulturen der. Hele min samboers familie bor der nede, han er den eneste som bor i utlandet.

Men, jeg tror nok jeg hadde blitt litt fornærmet om han ønsket (av andre grunner enn økonomiske) å reise alene nedover uten oss. Heldigvis er vi enige om å reise som familie da.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi vil nok prøve å reise en måned hvert andre år. nå har vi bare bodd i Norge i 2 år da. Vi har vært der en gang, og har hatt besøk av svigermor to ganger. Nå som jenta vår er fylt 2 blir det jo dyrere da. Vi snakker om at mannen min og jenta vår reiser alene til neste sommer, mens jeg jobber..

Skrevet

Mannen drar nedover en eller to ganger i året. Det er veldig viktig for han å besøke familien, og jeg unner han alle turene selv om jeg ikke blir med. Han er i hjemlandet nå, og har vært borte i snart 2 mnd.

Vi skal nok ta med snuppa nedover engang, men vet ikke når det blir. Blir ikke helt enig med megselv ang det... Har reist med mannen før vi fikk barn, det var veldig spennende, men samtidig ganske så slitsomt.

Skrevet

Jeg har vært i Pakistan 3 ganger, det var i løpet av de første 2årene vi var sammen. Vi giftet oss der og jeg ble kjent med familien, har vært der tilsammen 7 1/2mnd.

Nå er det 2år siden sist pga jeg jobbet, det er ikke bare bare å dra- koster mye og vi må gjerne bli der 3-5uker om vi drar.

Vi har planer om å dra til høsten/vinteren å vise frem lillegutt, så håper det går i orden!

Mannen min måtte bli igjen der 1 1/2år etter vi gifta oss, så han har bare vært her litt over 1 1/2år og vært i Pakistan litt over 3mndr (først 5uker da jeg gikk grvid og nå 2 1/2mnd) i år pga faren var syk og så døde han. Men det er ikke noe som blir for vane, det aksepterer jeg ikke. Han kan godt få reise 3-4uker 1-2 ganger i året. Men vi skal prøve å være med nedover en gang hvert år alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...