Gå til innhold

små røde prikker......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 1 1/2 år har noen små røde prikker på magen og et par på ryggen. Ikke mange, kanskje ti stykker til sammen. Hun har hatt de i ca to uker nå. I begynnelsen var det en, så to og nå etter ca to uker er det altså kanskje ti. Hva kan det være? Hun er ellers frisk og rask.

Lurte litt på om det kunne være vannkopper, men skulle tro hun hadde vært dårlig da. Ikke klør de heller.

Tidligere her i sommer fikk hun litt utslett på magen og ryggen, og da fikk jeg en krem som heter Mildison (hydrokortison) av fastlegen. Den hjalp mot utselttet. Har prøvd å smøre dette på prikkene hennes nå, men de forsvinner ikke.

Har ikke gått til lege med det siden hun eller er frisk og rask.

Noen som vet hva dette kan være. Er det en barnesykdom? Smittsomt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være vannkopper, noen barn reagerer ikke i det hele tatt på de, det er vist værre jo større man blir har jeg hørt.

Det kan også være varme utslett, jenta mi har hatt noen prikker bak i nakken en liten stund, fikk det da go været satte inn, det ser ikke ut til å gjøre henne noe, tenkte jeg skulle sjekke med helsesøster hvis de ikke gikk bort til uka. De er nok ikke farlig skal du se, men du kan kanskje ta deg en telefon til hs eller legen for sikkerhets skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...