Gå til innhold

Frokost,lunsj,middag og kvelds?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til nå har gutten fått fruktpure til lunsj (en gang iblant), grønnsakspure til middag og grøt til kvelds.

Hva gir dere babyene deres til de forskjellige måltidene.Gutten min er 5mnd nå da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min får grøt, brødskive, middag og grøt. Han er 9,5 mnd, og det er kun et par uker siden vi innførte annet enn mme til frokost. Spiste to grøtmåltider til han var nærmere 7 mnd.

Tror ikke det haster med å innføre flere faste måltider for gutten din enda. Såfremt han er fornøyd så klart:) Han er jo ikke så gammel, så melk har jo fortsatt stor plass i kostholdet:)

Skrevet

Han får så mye melk han vil ha til alle måltidene, har jo hørt at de regulerer mengden selv. Fornøyd er han også, så det holder vel med grøt til kvelds og en pure av noe slag en gang om dagen.

Skrevet

Gullet mitt på 7 mnd får pupp til frokost, pupp og grøt til lunsj, pupp og middag, pupp og grøt til kvelds.

Skrevet

Eline er 5,5 md. og får grøt til frokost og kvelds og mm i tillegg 6-8 ganger om dagen.

Får fruktpureer til kveldsgrøten pga. letter jernopptaket. Av og til avokado og banan utenom måltidene.

Skrevet

Gutten min er 6 månerder og har spist det samme siden han var 11 uker:

Frokost: Grøt og 150ml mme

Lunsj: Fruktpure og av og til 50ml mme eller baby saft/vann.

Middag: Middags glass (vil bare ha de med kjøtt i) og 150ml mme

Kvelds: Grøt og 150ml mme

Skrevet

Gutten min på 5 1/2 mnd får eit måltid med graut. Han får litt fruktpurè i den, for då et han grauten bedre. Det har variert litt til no korti han har fått grautmåltidet (sidan vi har farta litt rundt no i ferien), enten til lunsj eller middag. Men eg har tenkt å gi han det til kvelds snart, sånn at han kanskje ikkje treng to nattmåltid...

Så han får eit måltid med graut + purè

3 måltid med mm på flaske om dagen

Og om natta har han 1-2 måltid. Om han har to får han eitt med mm på flaske og eitt med mme.

Skrevet

Hvilken grøt gir dere til babyene deres på rundt 5 mnd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...